Autosuv.sk

Novinky SUV

Aj Toyota Corolla Cross dostane pohon všetkých kolies

V USA dostala Toyota Corolla Cross pohon všetkých kolies, v Európe si na jej príchod ešte počkáme.
Aj Toyota Corolla Cross dostane pohon všetkých kolies

Ponuka SUV značky Toyota na americkom trhu je naozaj slušná. Do júna ju tvorili štyri modely so samonosnou karosériou na platformách TNGA – kompaktná Toyota C-HR, o čosi väčšia hybridná Venza, RAV4, a aj Highlander.

Túto ponuku doplnili tri terénne vozidlá na ráme – 4Runner, Sequoia a Land Cruiser V8, známy aj ako  Land Cruiser 200. Teraz sa k nim pridá ďalší model  – kompaktná Corolla Cross, spríbuznená s  Corollou, ale aj s Toyotou C-HR, ktorá je postavená na tej istej platforme GA-C v modulovej architektúre TNGA.

Pohon všetkých kolies

Doteraz sme v súvislosti s novou Corollou Cross počuli len o verziách s pohonom predných kolies. Na americký trh sa však teraz dostane model s benzínovým motorom Dynamic Force Engine s objemom 2,0 l, ktorý môže poháňať aj všetky štyri kolesá. Motor produkuje výkon 127 kW.

Corolla Cross s pohonom všetkých kolies (AWD) má nezávislé zavesenie predných a zadných kolies, verzia s predným pohonom dostala torzný nosník, umiestnený vzadu. Tým sa líši od Toyoty C-HR, ktorá má vpredu vzpery MacPherson a vzadu viacprvkové zavesenie. Verzia  AWD je vybavená systémom Dynamic Torque Control, ktorý dokáže presmerovať až 50 % energie dozadu, keď si to vyžaduje situácia na ceste, alebo v prípade potreby vypne zadný pohon.

Toyota C-HR alebo Corolla Cross?

Keďže Corolla Cross je automobil rovnakého segmentu ako Toyota C-HR, vynára sa otázka, aký je rozdiel medzi týmito modelmi. Hlavný rozdiel je viditeľný okamžite – samozrejme dizajn. Avantgardný vzhľad vždy rozdeľuje motoristov, jedných nadchne, iným sa nepozdáva. Pre druhú skupinu je určený konzervatívnejší vzhľad novšieho modelu. Corolla Cross je v porovnaní s modelom C-HR o čosi väčšia (4 460 mm vs. 4 390 mm). Dôležitou výhodou je aj spomínaný pohon všetkých kolies.

Nová Corolla Cross bude uvedená aj na slovenský trh. Stane sa tak niekedy v druhej polovici budúceho roka. Otázkou je, či aj v Európe bude dostupná s 2-litrovým benzínovým motorom a pohonom všetkých kolies. Väčšie šance dávame príchodu hybridných motorizácií s menším motorom.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní