Ponuka SUV značky Toyota na americkom trhu je naozaj slušná. Do júna ju tvorili štyri modely so samonosnou karosériou na platformách TNGA – kompaktná Toyota C-HR, o čosi väčšia hybridná Venza, RAV4, a aj Highlander.
Túto ponuku doplnili tri terénne vozidlá na ráme – 4Runner, Sequoia a Land Cruiser V8, známy aj ako Land Cruiser 200. Teraz sa k nim pridá ďalší model – kompaktná Corolla Cross, spríbuznená s Corollou, ale aj s Toyotou C-HR, ktorá je postavená na tej istej platforme GA-C v modulovej architektúre TNGA.
Pohon všetkých kolies
Doteraz sme v súvislosti s novou Corollou Cross počuli len o verziách s pohonom predných kolies. Na americký trh sa však teraz dostane model s benzínovým motorom Dynamic Force Engine s objemom 2,0 l, ktorý môže poháňať aj všetky štyri kolesá. Motor produkuje výkon 127 kW.
Corolla Cross s pohonom všetkých kolies (AWD) má nezávislé zavesenie predných a zadných kolies, verzia s predným pohonom dostala torzný nosník, umiestnený vzadu. Tým sa líši od Toyoty C-HR, ktorá má vpredu vzpery MacPherson a vzadu viacprvkové zavesenie. Verzia AWD je vybavená systémom Dynamic Torque Control, ktorý dokáže presmerovať až 50 % energie dozadu, keď si to vyžaduje situácia na ceste, alebo v prípade potreby vypne zadný pohon.
Toyota C-HR alebo Corolla Cross?
Keďže Corolla Cross je automobil rovnakého segmentu ako Toyota C-HR, vynára sa otázka, aký je rozdiel medzi týmito modelmi. Hlavný rozdiel je viditeľný okamžite – samozrejme dizajn. Avantgardný vzhľad vždy rozdeľuje motoristov, jedných nadchne, iným sa nepozdáva. Pre druhú skupinu je určený konzervatívnejší vzhľad novšieho modelu. Corolla Cross je v porovnaní s modelom C-HR o čosi väčšia (4 460 mm vs. 4 390 mm). Dôležitou výhodou je aj spomínaný pohon všetkých kolies.
Nová Corolla Cross bude uvedená aj na slovenský trh. Stane sa tak niekedy v druhej polovici budúceho roka. Otázkou je, či aj v Európe bude dostupná s 2-litrovým benzínovým motorom a pohonom všetkých kolies. Väčšie šance dávame príchodu hybridných motorizácií s menším motorom.