Značky patriace koncernu Stellantis postupne prichádzajú so svojou verziou malého crossoveru. Najnovším prírastkom je Alfa Romeo Milano, ktoré je odpoveďou talianskej značky na modely Citroen C4, Jeep Avenger a Peugeot 2008. S týmito modelmi má spoločnú techniku aj rozmery.
Alfa sa chce okrem vzhľadu odlíšiť od koncernových súrodencov najmä jazdnými vlastnosťami. Keďže pohonom a výkonom sa pri rovnakej technike odlíšiť nedokáže, tak sa konštruktéri sústredili na zníženie hmotnosti a jej lepšie rozloženie. Kľúčom v tomto ohľade bolo naladenie podvozka a riadenia. Podvozok je nižší, má tuhšie stabilizátory a riadenie je s pomerom 14:1 veľmi priame. Toto platí pre verziu Veloce.
Na trh sa dostane s hybridným aj čisto elektrickým pohonom. Hybridný model "Ibrida" sa spoľahne na spaľovací motor s objemom 1,2 l s výkonom 100 kW, ktorému pomôže malý elektromotor s výkonom 21 kW vstavaný v 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovke. Ide o 48V mild hybridnú techniku, ktorú už dlhšie poznáme. V tomto prípade bude k dispozícii aj s pohonom všetkých kolies a môže tak konkurovať Jeepu Avenger.
Alfa Romeo Milano "Elettrica" poskytne vďaka batérii s kapacitou 54 kWh dojazd 410 km. Slabšia verzia disponuje elektromotorom s výkonom 116 kW, silnejšia Veloce ponúkne výkon 179 kW.
V interiéri nás neprekvapuje použitie dvoch 10,25-palcových displejov. Dizajnéri ich zapracovali retro spôsobom. Displej pred vodičom má "budíkový tvar" a stredový displej zas nie je položený na palubnej doske, ale je do nej zapracovaný.
Alfa Romeo spustí predaj modelu Milano najskôr na domácom talianskom trhu a v priebehu nasledujúcich mesiacov sa objaví aj v ďalších európskych krajinách.