Predstavenie nového Alfa Romeo Tonale sa niekoľkokrát odložilo. Ako jeden z dôvodov sa uvádzala aj nespokojnosť šéfa značky s výkonom vrcholnej plug in hybridnej verzie. Pripomeňme, že nové SUV je postavené ešte na platforme bývalého koncernu FCA.
Tonale preto dostalo plug in hybrid spoločný s modelmi Jeep. Základom je benzínový štvorvalec s objemom 1,3 l, ktorému pomáha elektromotor, poháňajúci zadnú nápravu. Celkový výkon sústavy je 205 kW, čo je nárast v porovnaní s Jeepom Compas a jeho 179 kW. Dojazd v elektrickom režime na jedno nabitie je 60 km.
Okrem toho sa pod kapotu menšieho brata od Alfy Romeo Stelvio dostanú aj mild hybridné jednotky s výkonom 97 kW a 119 kW. Obe verzie sa spoliehajú na benzínový motor s objemom 1,5 l a 48 V elektromotor s výkonom 15 kW, ktorý umožňuje aj krátku čisto elektrickú jazdu pri nízkych rýchlostiach. Mild Hybridy sú k dispozícii výlučne so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.
Z hľadiska jazdných vlastností má Tonale nastaviť latku pre ostatné modely na trhu, aspoň tak sa naň pozerá Alfa. Postarať sa o to má podvozok MacPherson, rovnomerné rozloženie hmotnosti na nápravy aj "najpriamejšie riadenie v segmente". Menšie SUV dostalo štvorpiestikové brzdy Brembo, ktoré sú s brzdovým pedálom prepojené elektronicky.
Technika Tonale dovoľuje prísť Alfa aj s čisto elektrickou verziou, a ak v nej bude vidieť zmysel, tak sa jej aj dočkáme. V každom prípade aj talianska značka má veľké plány v oblasti elektrifikácie. Od roku 2027 bude uvádzať na trh výlučne elektrické modely. Prvým elektromobilom by však malo byť malé SUV, ktoré by mohlo dostať názov Brennero. Ak nebude Alfa Romeo s uvedením tradične meškať, tak sa ho dočkáme v roku 2025.