Menší výkon, menšia batéria a menší dojazd charakterizuje nový e-tron 50 quattro. Na druhej strane poteší nižšou cenou a nižšou hmotnosťou.
V súčasnosti ponúka Audi elektromobil e-tron 55, už tento rok však začne s výrobou lacnejšej verzie e-tron 50 quattro. Zmena sa dotkne v prvom rade batérie a dojazdu. Lacnejšia verzia sa bude musieť spoľahnúť na batériu s kapacitou 71 kWh namiesto 95 kWh. Dojazd tak klesne z 390 až 410 km na rovných 300 km podľa výsledkov testovacieho cyklu WLTP. Menšia batéria znamená nižšiu hmotnosť, konštruktérom sa tak podarilo ušetriť približne 120 kg. Aj základný model e-tron 50 quattro sa spoľahne na dvojicu elektromotorov, ich výkon však bol znížený. Spolu dosiahnu maximálny výkon 230 kW a krútiaci moment 540 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne slabší e-tron za 7,0 s a maximálna rýchlosť je obmedzená na 189 km/h. V snahe znížiť spotrebu vo väčšine situácií pracuje výlučne elektromotor na zadnej náprave. Predný elektromotor sa pridá, len keď to vyžaduje situácia, napríklad pri slabej trakcii zadnej nápravy, alebo pri výraznej akcelerácii.
Audi e-tron 50 quattro (13 obrázkov v galérii)
Nižšia cena vozidla sa prejaví aj v ďalších situáciách. e-tron 55 dokáže naplno využiť potenciál nabíjačky s výkonom 150 kW, e-tron 50 maximálne 120 kW. Nabitie na 80% zaberie približne 30 minút. Súčasťou ponuky budú aj rôzne funkcie, ako možnosť nastavenia domáceho nabíjania mimo "elektrickej" špičky.
Súčasťou výbavy bude aj asistent, dbajúci o úspornú jazdu. Šoférovi sa vďaka nemu na digitálnom prístrojovom paneli vopred zobrazia napríklad informácie o zníženej rýchlosti, aby mohol včas reagovať. Nová verzia e-tronu sa začne vyrábať ešte tento rok v Belgicku po boku svojho elektrického súrodenca. Cena lacnejšej verzie ešte nie je známa. Očakávame, že bude o 10 až 15-tisíc lacnejšia v porovnaní so silnejším e-tronom 55, ktorý u nás začína na sume 81 400 eur.