V druhej polovici roka 2024 sme spoznali novú generáciu modelov Audi A5 a Q5. Spája ich využitie novej platformy Premium Platform Combustin (PPC) a tiež využitie novej generácie mild hybridného systému MHEV plus.
Audi pred uvedením nových modelov bližšie predstavilo práve novú generáciu mild hybridného pohonu. Skladá sa z troch základných častí - powertrain generátora (PTG), 48 V batérie a štartér generátora, ktorý je spojený s motorom prostredníctvom remeňa.
Zásadnou novinkou je PTG, staršia generácia pohonu sa spoliehala výlučne na štartér generátor. PTG má dve základné úlohy, okrem pohonu je to aj rekuperácia. Táto jednotka sa skladá z elektromotora a príslušnej elektroniky. Váži 21 kg a pomáha výkonom 18 kW a krútiacim momentom 230 Nm.
PTG je umiestnené za prevodovkou a pomáha vozidlu maximálne do rýchlosti 130 resp. 140 km/h v závislosti od konfigurácie pohonu. Elektromotor má obmedzené otáčky na maximum 5 500, a potom sa od pohonu odpojí prostredníctvom zubovej spojky.
PTG zároveň umožňuje rekuperáciou získavať spätne energiu a dobíjať batériu. Maximálny výkon rekuperácie je 25 kW. Nová generácia mild hybridu umožňuje aj čiastočne elektrickú jazdu. Bez naštartovania spaľovacieho motora zvládne vozidlo zaparkovať, či jazdu nenáročnú na výkon, napríklad v pomalých mestských rýchlostiach.
Mild hybridný systém je vodou chladený a vďaka tomu 1,7 kWh batéria pracuje v optimálnom okne teplôt od 25 do 60°C. Štartér generátor slúži na nabíjanie 12 V palubného systému a na štartovanie spaľovacieho motora. Audi v tomto prípade vyzdvihuje rýchlosť a miernejší zvukový prejav štartovania. Po vypnutí motora štartér generátor zabezpečí ideálnu polohu piestov vo valcoch pre ďalšie štartovanie.
Nová generácia mild hybridu môže spolupracovať s rôznymi naftovými a benzínovými motormi. Určite ju uvidíme v spojení s motorom 2,0 TDI (150 kW) a 3,0 TFSI V6 (270 kW quattro).