Model Q4 je v poradí štvrtým elektrickým Audi, zároveň je prvým modelom značky, využívajúcim elektrickú platformu MEB. Elektrické SUV Q4 e-tron prichádza hneď v dvoch karosárskych verziách. Okrem klasického SUV totiž automobilka rovno predviedla aj SUV kupé s označením Sportback.
Audi svoj nový elektromobil potrebovalo odlíšiť od koncernovej konkurencie v podobe Volkswagenu ID.4 a Škody Enyaq iV. Všetky tri vozidlá majú totiž rovnaký technický základ, Audi z neho však "vytlačilo" vyšší výkon a pridalo k tomu kvalitnejšie materiály. Dizajnom však Q4 e-tron neprekvapil a ostal verný konceptu, z ktorého vychádza. Do veľkej miery sa prispôsobil nutnosti znížiť aerodynamický odpor. Súčiniteľ odporu vzduchu dosiahol hodnoty 0,28cd, resp. 0,26cd pre verziu Sportback.
Vnútorný priestor ako v Audi Q7
Vo vnútri sa elektromobil môže tradične pochváliť obrovským priestorom. Nové SUV Q4 e-tron sa v tomto smere približuje až k úrovni modelu Q7. Veľké sú aj odkladacie priestory a nie je ich málo. Kvalita materiálov je už na prvý pohľad vyššia, ako sme v prípade elektromobilov zvyknutí. Okrem ručne vyrábanej kože ponúka Audi aj recyklované materiály z plastových fliaš.
Súčasťou štandardnej výbavy je 10,25-palcový digitálny prístrojový panel, za príplatok ponúka Audi väčší 12,3-palcový digitálny panel. Po vzore modelu ID.4 má aj Audi head up displej s rozšírenou realitou. Priamo na cestu tak dokáže kresliť virtuálne čiary či šípky, vyznačujúce smer jazdy podľa zadania navigácie.
Tri motorizácie
Na začiatok príde Q4 e-tron s tromi motorizáciami s označením e-tron 35, e-tron 40 a 50. Najslabšia sa spolieha na batériu s kapacitou 52 kWh, ktorá umožňuje dojazd 345 km. Elektromotor produkuje výkon 125 kW a krútiaci moment 310 Nm. Silnejšie motorizácie sa spoliehajú na väčšiu batériu s kapacitou 77 kWh.
Q4 40 e-tron disponuje výkonom 150 kW a krútiacim momentom 310 Nm, na jedno nabitie prejde 520 km. Q4 50 e-tron má dvojicu elektromotorov s pohonom všetkých kolies. Celkový výkon sústavy dosahuje 220 Nm a krútiaci moment 460 Nm. Dojazd 488 km je logicky o niečo nižší. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h, čo je o 20 km/h viac v porovnaní so slabšími verziami.
Na trh sa novinka dostane už o dva mesiace a ceny budú začínať niekde okolo hranice 42 000 eur. Najsilnejšia verzia bude v Nemecku stáť minimálne 52 900 eur. V prípade Sportbacku treba pripočítať ďalších 2 000 eur naviac.