Autosuv.sk

Novinky SUV

Audi Q5 dostalo plug in hybridný pohon, výkonom určite nesklame

S elektrickým dojazdom 40 km dnes neohúri. Skôr boduje výkonom a vysokým krútiacim momentom, dostupným od 1 250 otáčok.
Audi Q5 dostalo plug in hybridný pohon, výkonom určite nesklame

S elektrickým dojazdom 40 km dnes neohúri. Skôr boduje výkonom a vysokým krútiacim momentom, dostupným od 1 250 otáčok.

Audi Q5 dostane nový plug-in hybridný pohon, kombinujúci benzínovú jednotku 2,0 TFSI s výkonom 185 kW a prídavný elektromotor s výkonom 105 kW. Elektromotor je spojený so sedemstupňovou automatickou prevodovkou S tronic prostredníctvom spojky. Takéto prepojenie umožňuje spojiť čisto elektrickú jazdu s permanentným pohonom všetkých kolies. Navyše 105 kW je už výkon, s ktorým si šofér vystačí vo väčšine situácií a pri dochádzaní na krátke trasy nepotrebuje zbytočne štartovať výkonný spaľovací motor. Platí to aj na diaľnici, keďže maximálna "elektrická" rýchlosť je 135 km/h. Obmedzujúci je v tomto prípade najmä elektrický dojazd 40 km, s takýmto číslo by Audi zabodovalo pred rokom, dvoma, dnes s ním určite neohúri. Batéria s kapacitou 14,1 kWh pre pomerne veľké SUV nie je dostatočná. Na druhej strane hybridný pohon prináša vysoký celkový systémový výkon - 270 kW. Okrem toho sa môže Audi spoľahnúť na 500 Nm krútiaceho momentu, táto hodnota je dostupná už od 1 250 otáčok. Vysoký výkon nie je len číslom na papieri, reálne sa prejavuje na akcelerácii. Stovku dosiahne hybridné SUV za 5,3 s a zrýchľovanie sa zastaví, až keď na tachometri svieti údaj 239 km/h.

Audi Q5 55 TFSI e quattro (5 obrázkov v galérii)

Šoférovi povie, kedy dať nohu z plynu

Súčasťou výbavy vozidla je aj prediktívny asistent pre úspornejšiu jazdu. Vstupné údaje získava z navigácie a senzorov vozidla. Šoférovi následne dáva vizuálne znamenie na displeji a haptickú (hmatovú) odozvu na pedáli, aby vedel, kedy má dať nohu z akcelerátora pre čo najvyššiu rekuperáciu energie. Na displeji sa mu zobrazujú symboly, ktoré vysvetľujú dôvod pre zníženie rýchlosti ako zníženie povolenej rýchlosti, vjazd do obce, zákrut, zjazdy prudkým kopcom, križovatky, výjazdy z diaľnic a premávka pred vozidlom. Ak má vodič aktivovaný tempomat, tak sa zmena rýchlosti udeje automaticky. Počas jazdy sú na výber tri tradičné režimy. Hybridný režim sa aktivuje automaticky po zadaní trasy do navigácie. V tomto prípade počítač vyhodnotí, v ktorých úsekoch cesty treba ísť na elektriku, kedy ísť na voľnobeh, a kedy zapnúť spaľovací motor. Hybridný režim môže šofér aktivovať aj priamo tlačidlom, rovnako aj elektrický režim EV a režim Battery Hold.

Život uľahčí aplikácia

Nabíjanie hybridného Audi je možné na nabíjacích staniciach CEE 400 V/16 A, kde zaberie približne 2,5 hodiny. Doma pri využití klasickej zásuvky sa na úplné nabitie batérie čaká približne 6 hodín. Veľkou výhodou je pri manažmente batérií aplikácia myAudi. Pomocou nej si môžete plánovať nielen nabíjanie, nastaviť navigáciu, skontrolovať dojazd a stav batérie, ale aj predhriať/vychladiť auto pred odchodom z garáže, kým je ešte napojené zo zásuvky. Výrazne si tým predĺžite, resp. ušetríte elektrický dojazd v zimných mesiacoch, ale aj v letných horúčavách. Na cesty sa plug in hybridná verzia Audi Q5 55 TFSI e quattro dostane v letných mesiacoch. Automobilka však už začala prijímať prvé objednávky. Základná cena modelu na nemeckom trhu je 60 450 eur.

Tagy

Pokračovať v čítaní