Malé mestské auto sa chce podobať na crossover. Má vyššiu svetlú výšku, aj imitáciu plastovej ochrany spodnej časti karosérie. Ponuka farebných kombinácií hovorí jasnou rečou. Audi A1 citycarver chce zabojovať o mladých.
Crossovery a SUV momentálne vládnu svetu automobilového priemyslu, a tak sa automobilky snažia do tejto kategórie dostať každé svoje auto. Audi ukazuje, že aj malý mestský model A1 citycarver sa môže na crossover aspoň podobať. Pri zdolávaní mestského terénu a najmä parkovaní na vysokom obrubníku si pomôže vyššou svetlou výškou. Vďaka úprave podvozka je A1 citycarver o 35 mm vyššie nad cestou v porovnaní s modelom A1 Sportback. Ďalších 5 mm navyše mu pridávajú väčšie kolesá. Veľká predná maska má pripomínať väčšie modely Audi Q. A1 citycarver sa vyznačuje použitím nerezovej ocele v spodnej časti predného aj zadného nárazníka. Lemy blatníkov a prahy dverí na prvý pohľad evokujú použitie plastových ochranných prvkov. Nie je tomu tak, v tomto prípade je to otázka módnych trendov. Audi namiesto plastovej ochrany stavilo na kontrastné lesklé čierne lakovanie spodnej časti karosérie. Vzhľad dotvára kontrastná čierna strecha. V ponuke sú aj verzie so strechou v kovovej a šedej farbe. Na výber je celkovo 9 exteriérových lakov. Dizajn mestského auta s nádychom crossoveru považujeme za vydarený, jediným zvláštnym miestom sú pre nás krajné časti zadného nárazníka s odrazovými svetlami, je to však vec vkusu.
Vo vnútri stavilo Audi na digitálny prístrojový panel (10,25-palca) a vstavaný dotykový displej (8,8-palca). Zaujať chce nielen tvarmi, ale aj farbami. Interiér môže pôsobiť serióznym konzervatívnym dojmom, ale môže pôsobiť aj hravo a farebne, stačí si zvoliť napríklad oranžové doplnky vo vnútri. Vidno, že Audi Ai citycarver mieri hlavne na mladých.
Športové sedadlá sú zabalené do textilného materiálu, medzi dominantné prvky patrí aj športový volant. Z pohľadu priestoru nebude malé mestské auto vhodným dopravným prostriedkom pre obrov, Audi však vyzdvihuje najmä priestor pre zadných pasažierov v oblasti hlavy. Batožinový priestor zhltne 335 litrov vzduchu, po sklopení sedadiel až 1090 litrov (po strechu).
Audi A1 citycarver (55 obrázkov v galérii)
Prekvapením nie je stávka na menšie motory. Základnú motorizáciu tvorí litrový trojvalec s výkonom 70 kW, schovávajúci sa za označením 25 TFSI. Označenie 30 TFSI nesie rovnaký motor, naladený na vyšší výkon 85 kW. Komu to nestačí, môže siahnuť po ďalšej benzínovej alternatíve 35 TFSI a štvorvalci s objemom 1,5 l a s výkonom 110 kW. S predajom modelu A1 citycarver sa už začína. Základný model je na Slovensku s cenou 21 200 eur o 2 150 eur drahší ako Audi A1 Sportback. Model s motorizáciou 30 TFSI je k dispozícii aj v špeciálnej výbave "edition one", počítať treba s príplatkom 5 650 eur.