Autonómne riadenie tretieho stupňa sľubovali už viaceré automobilky. V tomto čase ho malo ponúkať Audi, Mercedes, Nissan či Tesla. Realita je však taká, že sériové vozidlá s 3. stupňom autonómneho riadenia dostupné nie sú. Ešte v roku 2018 ohlásilo 3.stupeň autonómneho riadenia aj BMW, malo prísť spolu so sériovým nástupcom konceptu iNext. Sériového nástupcu v podobe modelu iX sme sa dočkali pokročilého autonómneho riadenia, v rámci ktorého preberá zodpovednosť za jazdu vozidlo však nie.
"Pri 3. stupni prenecháva šofér zodpovednosť za riadenie vozidlu. Na typové schválenie musíme s vozidlom absolvovať 700-miliónov testovacích kilometrov. Musíte dokázať, že ste rovnako dobrí, alebo lepší ako ľudský šofér", prezradil jeden z dôvodov meškania šéf vývoja BMW, Frank Weber, pre portál Top Gear.
Prechod z 2. stupňa na 3. stupeň vyžaduje podľa Webera veľký technický krok. Problémom je napríklad autonómna jazda v meste. Rýchlosti sú síce menšie, ale vozidlo musí sledovať dianie zo všetkých smerov, okrem áut musí dávať pozor na cyklistov či chodcov. "Nikdy som nepovedal, že to dokážeme", povedal k tomu Weber.
"Priemysel aj zákonodarcovia sa učia. Budúci rok prinesieme schopnosť (autonómnej jazdy) 3. stupňa. Potrebujem však jasný regulačný rámec. V EÚ môže auto jazdiť s 3. stupňom len do rýchlosti 60 km/h," dodal Weber.