Renault predstavil svoj dlho očakávaný model 4. O jeho príchode sme už vedeli roky a na autosalóne v Paríži zažíva svoju oficiálnu premiéru. Novinka je o niečo väčšia ako Renault 5 a automobilka pomer veľkosti vozidiel prirovnáva k dvojičke Captur a Clio.
Nová "štvorka" je v porovnaní so súrodencom o 220 mm dlhšia a o 800 mm má dlhší rázvor náprav. Vozidlo má aj pomerne vysoký podvozok so svetlou výškou 18,1 cm. Prekonáva tým konkurenčné modely Opel Mokka, Volkswagen ID.3, ale zaostáva za Peugeotom E-2008 a najmä za Jeepom Avenger so svetlou výškou 20 cm.
Vonkajšie rozmery sa prejavili aj v interiéri a z tohto pohľadu je nový elektromobil praktickejší, má viac miesta pre posádku aj väčší kufor s objemom 420 l. Renault zdôrazňuje najmä nízku vonkajšiu nakladaciu hranu kufra, ktorá je vo výške 607 mm, čo je podľa automobilky o 100 mm menej, ako je bežné u konkurenčných modelov.
Na spodku batožinového priestoru sa nachádza veľké vyberateľné 35 l vedro. Slúžiť môže na uloženie rôznych znečistených predmetov od zablatených topánok po nabíjacie káble. Vzhľadom palubnej dosky kopíruje novinka Renault 5 a platí to hlavne pre dvojicu displejov - 10,1-palcový prístrojový panel a 10-palcovú obrazovku multimediálneho systému.
Vonkajší dizajn nadväzuje na pôvodný Renault 4 a nový model ním vystupuje z radu. Je jednoducho nápadný a iný. O pohon sa postará elektromotor s výkonom 90 kW resp. 110 kW v prípade silnejšej verzie. K dispozícii sú dve batérie s kapacitou 40 a 52 kWh. Prvá vystačí na prejdenie približne 300 km, druhá poskytne o 100 km dlhší dojazd. Maximálny nabíjací výkon je 100 kW.
Cenu modelu nepoznáme, ale mal by podliezť elektrický Megane, a tak očakávame cenovku na úrovni 35 000 eur.