Príchod novej generácie BMW X1 sa blíži a opäť sa dočkáme naftovej, benzínovej aj plug in hybridnej verzie. Predstavenie očakávame v najbližších týždňoch/mesiacoch a uvedenie na trh je oficiálne v pláne na jeseň 2022. Ihneď má ponuku rozšíriť aj elektrická verzia s názvom iX1.
Elektromobil absolvoval v uplynulých týždňoch zimné testy na severe Švédska v Arjeplogu. V mrazivých teplotách a zimných podmienkach na ceste sa podrobili náročnému testovaniu elektromotory, technológia elektrického pohonu všetkých kolies, vysokonapäťová batéria, výkonová elektronika a technológia nabíjania.
Piata generácia elektrického pohonu BMW eDrive využíva najnovšiu technológiu batériových článkov a inteligentne riadený tepelný manažment, ktorý umožňuje kratšie časy nabíjania a dlhší dojazd aj pri extrémnych mínusových teplotách.
BMW už potvrdilo predpokladanú spotrebu, ktorá sa bude v kombinovanej prevádzke pohybovať od 17,3 do 18,4 kWh/100 km (WLTP) a rovnako aj elektrický dojazd 413 až 438 km (WLTP). Samozrejmosťou bude pohon všetkých kolies, o ktorý sa postará dvojica elektromotorov - jeden na prednej a druhý na zadnej náprave.
Tu sa oficiálne informácie končia. Podľa neoficiálnych informácií od BMW Blog poskytne dvojmotorová verzia výkon 185 kW, k dispozícii však má byť aj jednomotorová verzia s výkonom 135 kW.
BMW iX1 sa bude vyrábať na rovnakej linke ako modely so spaľovacím motorom. V pozícii najlacnejšieho elektromobilu značky nahradí model i3, ktorého výroba tento rok končí.