Súčasná generácia BMW radu 3 prechádza v poradí už druhou modernizáciou. Prvej sme sa dočkali takmer presne pred dvoma rokmi a priniesla zmeny dizajnu, nový zakrivený panel s dvojicou rozmerných displejov a novú verziu operačného systému iDrive 8. Technika ostala nedotknutá, a tak sa na ňu automobilka zamerala až teraz v druhom kole modernizácie.
Konštruktéri sa najviac venovali plug in hybridnej verzii 330e, ktorá kombinuje benzínový štvorvalec s elektromotorom integrovaným do 8-stupňovej prevodovky Steptronic. Celkový výkon systému je 215 kW (292 k).
Hlavnou novinkou je v tomto prípade batéria s kapacitou zvýšenou na 19,5 kWh, čo sa prejavilo predĺžením "elektrického" dojazdu na 101 km (WLTP). Využiteľná kapacita batérie je teraz takmer dvojnásobná pri nezmenenom inštalačnom priestore. Vylepšením prešlo aj trojfázové AC nabíjanie s výkonom zvýšeným na 11 kW.
Okrem toho ostávajú v ponuke spolu štyri benzínové a naftové motory. Na vrchole ponuky pohonov sa nachádzajú radový šesťvalcový benzínový motor s výkonom 275 kW (374 k) a naftový radový šesťvalec s výkonom 250 kW (340 k) pre modely s označením M Performance. Všetky naftové pohony a radový šesťvalcový benzínový motor využívajú 48-voltovú mild hybridnú technológiu.
Všetky motory štandardne dopĺňa 8-stupňová prevodovka Steptronic. Inteligentný pohon všetkých kolies dostupný ako štandard, alebo, v závislosti od modelu ako voliteľná výbava.
Výraznejšie zmeny máme očakávať na podvozku. BMW sľubuje "citeľne vyšší komfort jazdy". Tuhšie uloženie zadných tlmičov v karosérii má zas prispieť k presnosti ovládania vozidla a zároveň k zníženiu hlučnosti.
BMW opäť vylepšilo aj operačný systém na verziu 8.5. Nová úvodná obrazovka s miniaplikáciami usporiadanými vertikálne na jednej úrovni. Rýchly prístup QuickSelect umožňuje priamy výber funkcií bez prepínania do podmenu. Lišta menu v spodnej časti ovládacieho displeja teraz ponúka aj priamy prístup k funkciám klimatizácie.