Autosuv.sk

Novinky SUV

BMW predstavilo nový rad 5 a jeho elektrickú dvojičku i5

S predajom novej generácie začne BMW v októbri tohto roka.
BMW predstavilo nový rad 5 a jeho elektrickú dvojičku i5

Nová generácia BMW radu 5 prichádza v dvoch verziách, štandardnej a elektrickej. Na prvý pohľad sú medzi vozidlami len minimálne rozdiely, ako tomu bolo v prípade crossoveru iX3 a X3. Zároveň ostáva BMW verné svojej tradícii a rad 5 nepredstavuje revolúciu v dizajne, pri porovnaní s predchodcom môžeme hovoriť o evolúcii.

Dôkazom sú aj tradičné obličky vpredu, ktoré pôsobia v porovnaní s radom 7 menej extravagantne. Ak zabudneme na novú techniku, tak najväčším medzigeneračným rozdielom je veľkosť vozidla. BMW 5 je teraz o 10 cm dlhšie a o 3 cm širšie.

Vo vnútri ostáva dominantným prvkom palubnej dosky dvojica displejov, vytvárajúca jeden veľký zakrivený celok. Pred šoférom je menší displej s uhlopriečkou 12,3 palca a naň nadväzuje väčší 14,9-palcový displej infotainmentu.

Nový model BMW radu 5 Sedan prvý raz predstavuje aj hry zabudované vo vozidle.

Cez celú palubnú dosku až k dverám sa tiahne príplatková ovládacia lišta "interaction Bar". Podsvietený funkčný celok s kryštalickou povrchovou štruktúrou umožňuje pasažierom nastaviť ventiláciu či sedadlo. Na stredovom tuneli už nenájdeme tradičný ovládač prevodovky v tvare radiacej páky, ale po vzore ostatných nových modelov je tu otočný ovládač.

Materiály v interiéri sú kompletne vegánskeho pôvodu. To zahŕňa poťahy sedadiel, palubnej dosky, výplne dverí a prvýkrát aj volant. Sedacie plochy vo verzii Veganza s vlastnosťami podobnými koži sa na požiadanie dodávajú aj s ozdobnou perforáciou.

O pohon sa postará široká paleta motorizácií, v Európe však bude značne oklieštená. Na začiatku predaja od októbra 2023 bude zo spaľovacích motorov k dispozícii len benzínový dvojliter s výkonom 153 kW a naftový dvojliter s výkonom 145 kW. Oba využívajú 48-voltovú mild hybridnú technológiou a spolupracujú s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

Ostatné benzínové motory so štyrmi a šiestimi valcami sa predávajú na trhoch mimo Európy. Modelový rad doplnia na jar 2024 dve verzie s plug-in hybridnými pohonmi najnovšej generácie. Od roku 2024 bude pre BMW radu 5 Sedan k dispozícii aj nový radový šesťvalcový naftový motor.

Plne elektrická verzia v podobe modelu BMW i5 využíva výrazne vylepšenú technológiu pohonu BMW eDrive piatej generácie a prichádza na trh vo dvoch verziách. BMW i5 M60 xDrive s dvojicou elektromotorov ponúkne výkon 442 kW.  Systém pri aktivovaných funkciách M Sport Boost alebo M Launch Control generuje krútiaci moment s hodnotou až 820 Nm. To umožňuje modelu BMW i5 M60 zrýchliť z nuly na 100 km/h za 3,8 sekundy, jeho maximálna rýchlosť je elektricky obmedzená na 230 km/h.

V ponuke sa nachádza aj verzia BMW i5 eDrive40. Jej elektromotor poháňa iba zadné kolesá a generuje maximálny výkon 250 kW a s funkciami Sport Boost alebo Launch Control dodáva maximálny krútiaci moment až 430 Nm. Model BMW i5 eDrive40 zrýchli z nuly na 100 km/h za 6,0 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 193 km/h.

Vysokonapäťová batéria sa nachádza v spodnej časti vozidla a poskytuje využiteľnú energiu 81,2 kWh. K dojazdu prispieva okrem účinných elektromotorov aj najnovšia verzia adaptívnej rekuperácie a inteligentná kombinácia technológie tepelného čerpadla na vykurovanie a chladenie interiéru, pohonu a vysokonapäťovej batérie.

Príslušné hodnoty WLTP sú 455 – 516 kilometrov pre BMW i5 M60 xDrive a 477 – 582 kilometrov pre BMW i5 eDrive40. Nová funkcia MAX RANGE dokáže obmedzením výkonu a rýchlosti a deaktiváciou komfortných funkcií v prípade potreby zvýšiť dojazd až o 25 percent.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní