Len nedávno predstavilo BMW modernizované modely X5 a X6. Na slovenský trh vstúpia v apríli s cenou od 83 900 eur v prípade BMW X5 a 88 650 v prípade X6. Medzitým M divízia bavorskej automobilky pripravila aj ich najsilnejšie verzie s označením M Competition.
Po prvýkrát použilo BMW v modeli od M divízie 48V mild hybridnú techniku. Malý elektromotor, integrovaný do 8-stupňovej prevodovky, poskytuje dodatočný výkon až 9 kW (12 k) a krútiaci moment 200 Nm, pričom funguje aj ako štartovací generátor umiestnený priamo na kľukovom hriadeli.
Novo zabudovaná 48 V technológia spája sily s novým motorom M TwinPower Turbo V8. Okrem priečneho výfukového potrubia dostal 4,4-litrový agregát zosilnený kľukový hriadeľ, zlepšené preplňovanie turbodúchadlom, nové sacie potrubie a optimalizovaný systém rozvodu oleja, ako aj proces separácie oleja. Pohonná jednotka poskytuje maximálny krútiaci moment 750 Nm medzi 1 800 až 5 800 ot./min. a generuje maximálny výkon 460 kW (625 k) pri 6 000 ot./min.
Ostrejšia odozva a vysokootáčkový charakter motora V8 spolu s dodatočným výkonom elektromotora posúvajú výkonnostné atribúty, ktorými sa automobily M dlhodobo vyznačujú, na ešte vyššiu úroveň. Nové modely BMW X5 M Competition a BMW X6 M Competition zrýchlia z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy.
Výkon motora sa prenáša do novej verzie osemstupňovej prevodovky M Steptronic so softvérom Drivelogic, ktorá v automatizovanom aj manuálnom režime ponúka výber z troch nastavení radenia. Medzi novinky patrí okrem iného aj nové nastavenie a ostrejší chod radenia.
Ďalším príspevkom k výraznému výkonu, ktorý ponúkajú nové modely BMW X5 M Competition a BMW X6 M Competition, je novo upravená verzia systému pohonu všetkých kolies M xDrive, ktorý spolupracuje s aktívnym M diferenciálom na zadnej náprave. Ponuka M Setup umožňuje vodičovi prepnúť zo základného nastavenia 4WD do režimu 4WD Sport, ktorý umožňuje zažívať kontrolované drifty rozdelením výkonu s výrazným uprednostňovaním zadných kolies.
Namiesto toho, aby bol systém pohonu všetkých kolies M xDrive a aktívny M Diferenciál prepojený iba so stabilizačným systémom DSC (Dynamic Stability Control) ako predtým, tak v nových modeloch BMW X5 M Competition a BMW X6 M Competition prvýkrát spolupracuje aj s obmedzením preklzu kolies umiestnenom pri rozvodovke. To zaisťuje ešte rýchlejšie a presnejšie reakcie na zmeny jazdnej situácie spolu s lepšou trakciou.