Často sa stáva, že modernizácia nič zásadné neprinesie a obmedzí sa akurát na nové farby karosérie, nové disky a pár ťažko postrehnuteľných úprav dizajnu. Určite to nie je prípad modernizovaného BMW X7, ktoré má nové disky, aj novú sivú farbu s názvom Sparkling Copper Grey, ale vylepšení je podstatne viac.
Novší model rozpoznáme vďaka novým svetlometom. Dizajnéri ich rozdelili do dvoch častí - hore sú denné LED svetlá a smerovky, dole zas hlavné LED svetlomety. Redizajnovaná je aj celá spodná časť. Vzadu ma SUV nové svetlomety s 3D dizajnom.
Vo vnútri je nová neprehliadnuteľná zahnutá obrazovka, ktorú poznáme z modelu iX. Skladá sa z dvoch displejov, prvý s uhlopriečkou 12,3-palca a druhý dotykový s uhlopriečkou 14,9-palca. Pod displejom sa v strede nachádza nový panel na ovládanie klimatizácie, zapracovaný medzi tenké výduchy. Páčku na ovládanie automatickej prevodovky nahradil menší ovládač.
Motory
Ponuke motorov kraľuje nový 4,4-litrový benzínový motor V8 pre model BMW X7 M60i xDrive s výkonom 390 kW a s krútiacim momentom 750 Nm. V modeli BMW X7 xDrive40i sa predstavuje najmodernejšia generácia radového 6-valcového benzínového motora. Prináša množstvo inovácií týkajúcich sa spaľovacieho procesu, výmeny plynov, ovládania ventilov, vstrekovania a zapaľovania, čo sa prejavilo na zlepšení výkonu aj spotreby. Výkon nového motora poskočil oproti predchodcovi o 35 kW (47 k) na 280 kW (380 k), zatiaľ čo krútiaci moment vzrástol o 70 Nm na 520 Nm a s pomocou mild hybridného systému dosahuje hodnotu až 540 Nm.
Od rozsiahlych úprav radového 6-valcového naftového motora v novom modeli X7 xDrive40d si BMW sľubuje zlepšenia v oblasti spotreby aj emisií. Táto pohonná jednotka poskytuje maximálny výkon 259 kW (352 k). Krútiaci moment s hodnotou 700 Nm môže s podporou mild hybridného systému narásť až na 720 Nm.
Najdôležitejším spoločným prvkom všetkých troch motorov je zabudovanie novej generácie 48 V mild hybridnej technológie. Najmodernejšia verzia tohto druhu elektrifikácie pozostáva zo štartér-generátora, umiestneného na výstupe kľukového hriadeľa do prevodovky a poskytuje dodatočný výkon 9 kW (12 k) a krútiaci moment 200 Nm.
Všetky motory sa spájajú s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic Sport, ktorá sa dá ovládať aj radiacimi páčkami na volante a obsahuje aj funkciu Sprint. Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies xDrive.
Podvozok
Adaptívne vzduchové odpruženie na oboch nápravách sa štandardne spája s elektronicky ovládanými tlmičmi, aby sa tak podarilo dosiahnuť dynamické schopnosti vozidiel v kombinácii s dobrým komfortom. Štandardná výbava modelu BMW X7 M60i xDrive obsahuje aj Integrálne aktívne riadenie a systém Executive Drive s aktívnymi stabilizátormi. Oba prvky sa na želanie dodávajú aj do modelov so 6-valcovými motormi v podobe balíka xOffroad.
Všetky systémy podvozka nového modelového radu BMW X7 prešli úpravami, aby dokázali pokryť široký rozsah požiadaviek od športovej jazdy až po maximálny komfort. BMW X7 je prvým modelom značky, ktorý na požiadanie ponúka možnosť vybaviť vozidlo priamo vo výrobe aj 23-palcovými diskami kolies z ľahkých zliatin.
Asistenčné systémy
Vylepšeniami prešli tradične aj asistenčné systémy. Medzi nové prvky patrí aj rozšírená paleta funkcií, ktoré ponúka predný predkolízny výstražný systém. Ten po novom znižuje aj nebezpečenstvo kolízie s cyklistami, chodcami či protiidúcimi vozidlami pri odbočovaní.
Pri voľbe na požiadanie dodávaného Aktívneho systému udržiavania rýchlosti s funkciou Stop & Go sa do vozidla automaticky dostane aj systém Speed Limit Assist, ktorý sníma cestu a rozpoznáva semafory a dopravné značky s rýchlostnými obmedzeniami. Novinkou je aj funkcia výstrahy pri vystupovaní, ktorá upozorní posádku na riziko kolízie pri otváraní dverí.
Nový asistenčný systém Manoeuvre Assistant si dokáže zapamätať viacero parkovacích manévrov s dĺžkou až 200 metrov pre každý z manévrov. Keď sa vozidlo priblíži k zapamätanému štartovaciemu bodu, systém Manoeuvre Assistant prevezme všetky úlohy spojené s ovládaním vozidla vrátane kontroly zrýchľovania, brzdenia a riadenia, ako aj zmeny smeru jazdy vpred či vzad. Vodič sa môže počas celého manévru sústrediť na sledovanie okolia vozidla.