Nadpis tohto článku nie je úplne presný. Technicky pôsobí automobilka BYD na európskom trhu už od roku 1998 a známa bola vďaka elektrickým autobusom. V roku 2020 ohlásili Číňania aj príchod osobných vozidiel a za svoj testovací trh si určili Nórsko, kde doteraz predali približne 2 200 kusov elektrického SUV Tang.
Teraz nastal čas, keď sa predaje postupne rozšíria aj do ďalších európskych krajín. Presný termín vstupu do jednotlivých krajín nepoznáme. Známa je však ponuka vozidiel pre Európu, pôjde o tri elektromobily.
Tang a Han
Príchod modelov Tang a Han nie je prekvapením. SUV Tang sa predáva v Nórsku a príchod vlajkovej lode Han, ktorá má útočiť na prémiový segment, ohlásil BYD už pred dvoma rokmi. Mimo Európy sa oba modely predávajú v troch verziách - so spaľovacím motorom, ako plug in hybrid a ako elektromobil.
BYD Han
V Európe budú dostupné výlučne vo forme elektromobilov. Spoľahnú sa na dvojmotorový pohon s výkonom prevyšujúcim 500 k. SUV Tang zrýchli na 100 km/h za 4,6 s a na jedno nabitie prejde v kombinovanej prevádzke 400 km (WLTP). Han dosiahne rýchlosť 100 km/h za menej ako 4 s a vzhľadom na lepšiu aerodynamiku môžeme očakávať dlhší dojazd.
Atto 3
Najnovším prírastkom je Atto 3, ktoré bude najmenším modelom v ponuke a konkurentom pre Volkswagen ID.3 či MG4. Elektromobil Atto 3 bol podľa automobilky vyvinutý pre európsky trh. Pravdou však je, že jazdí aj v Číne pod názvom Yuan Plus.
Atto 3 sa ako jediné z trojice "európskych" modelov spolieha na 800-voltovú platformu s názvom e-platform 3.0. Elektromotor, umiestnený vpredu, ponúka výkon 200 k a krútiaci moment 310 Nm. Záujemcovia dostanú na výber z dvoch batérií s kapacitou 48 resp 60 kWh s dojazdom do 420 km. Viac sa zrejme dozvieme po tohtoročnom autosalóne v Paríži, kde nebude BYD so svojimi elektromobilmi chýbať.
Zdroj: AutoExpress a Electrive.com