Čínske automobilky postupne zaplavujú európsky trh novými elektromobilmi s konkurencieschopnými cenami. Príkladom je BYD a jeho model Dolphin, ktorý vstupuje do Európy. Konkurovať bude napríklad Peugeotu e-208. Ponúkaný bude v štyroch stupňoch výbavy Active, Boost, Comfort a Design a najlacnejšia verzia štartuje na sume 29 990 eur. Všetky ceny v článku vychádzajú zo španielskeho cenníka a v rámci krajín sa môžu meniť.
Jednotlivé stupne výbavy sa odlišujú aj technikou. Modely Active a Boost sa spoliehajú na menšiu batériu s kapacitou 44,9 kWh. Dojazd je v tomto prípade 340 km resp. 302 km pre verziu Boost. Rozdiel v dojazde je spôsobený rôznym výkonom. Verzia Active sa spoľahne na elektromotor s výkonom 70 kW, zatiaľ čo Boost s cenou 30 690 eur disponuje výkonom 130 kW. Okrem toho má Boost lepšiu zadnú nápravu s viacprvkovým zavesením a väčšie 17-palcové kolesá.
Vrcholné verzie Comfort a Design sú po technickej stránke rovnaké. Batéria s vyššou kapacitou 60,4 kWh im pri spotrebe 15,9 kWh (WLTP) umožňuje na jedno nabitie prejsť 427 km. Maximálny výkon nabíjania je 88 kW. Výrobca uvádza len čas nabitia z 30 na 80 % kapacity batérie - 29 minút. Comfort a Design oproti lacnejším verziám vyniknú aj výkonom 150 kW. Elektromotor vo všetkých prípadoch poháňa kolesá prednej nápravy.
Cena verzie Comfort štartuje od 35 690 eur, Desidgn je presne o 2 000 eur drahší. Za túto sumu ponúka navyše panoramatické strešné okno, možnosť napájania elektrických spotrebičov z vozidla, zvonku nepriehľadné zadné okná a bezdrôtové nabíjanie telefónu.
BYD Dolphin je dlhý 4 290 mm a široký 1 770 mm. Zadné sedadlá sú sklápateľné a delené v pomere 60:40. Kapacita batožinového priestoru po sklopení sedadiel vzrastie z 345 l na 1 310 l. Aj keď BYD už ohlásil európske ceny a začína prijímať objednávky, na príchod modelu Dolphin si počkáme do 1. štvrťroku 2024.