SUV C5 Aircross sa už nejaký čas predáva v Číne. Teraz sa postupne udomácňuje na európskom trhu a v roku 2020 príde aj v plug-in hybridnej verzii.
Citroen C5 Aircross nie je až takou novinkou, ako by sa mohlo zdať. Na európskych cestách sme ho po jeho predstavení v roku 2017 stretnúť nemohli. Primárnym trhom pre toto SUV bola Čína. To sa však mení, C5 Aircross sa udomácňuje aj v Európe. Už na prvý pohľad sa hlási do rodiny vozidiel francúzskej značky. Robustný dizajn, typický znak dvojitý šíp, ktorý je opticky prepojený so svetlami a tak isto ochranné Airbumpy na bokoch vozidla z neho robia typický Citroen dnešných dní. Veľkostne by sme európsku novinku mohli zaradiť niekde medzi sesterské Peugeoty 3008 a 5008. Citroen sa tak snaží vyplniť medzeru na trhu. Mimochodom, C5 Aircross je prvým vozidlom značky, ktorý prišiel s progresívnymi hydraulickými dorazmi. V Európe sme ich medzitým mohli vyskúšať na modernizovanom Citroene C4 Cactus.
Vo vozidle nájdeme najmodernejšiu techniku koncernu PSA. Máme na mysli naftové a benzínové motory s rozpätím výkonu od 95 kW do 132 kW, ale aj osemstupňovú automatickú prevodovku. Slovenský cenník zatiaľ nepoznáme, ale vo Francúzsku štartuje C5 Aircross na sume 24 700 eur. V roku 2020 doplní aktuálnu ponuku aj plug-in hybridná verzia vozidla. V Paríži ju predznamenala štúdia C5 Aircross Hybrid Concept (na fotkách). Prekvapením v tomto prípade nie je pohonná jednotka. O plug-in hybride, kombinujúcom motor PureTech s výkonom 132 kW a elektromotor s výkonom 80 kW, sme už počuli v súvislosti s viacerými budúcimi modelmi koncernu PSA. V porovnaní s dnešným štandardom vyniká tento pohon najmä vysokým systémovým výkonom 165 kW, ktorý zaraďuje C5 Aircross Hybrid Concept až niekde k športovým autám na každý deň. V prípade Citroenu však má byť vozidlo v prvom rade o komforte. Ten bude zvýraznený najmä pri tichej elektrickej jazde. Dojazd v elektrickom režime na jedno nabitie by sa mal pohybovať okolo 50 km.