Ako sme očakávali už pred premiérou, Citroen vo svojom novom modeli s názvom C5 X skombinoval viacero typov karosérií. Na jednej strane má pripomínať elegantný sedan, popritom má však ponúknuť praktickú stránku kombi a charakter SUV. Dizajnéri sa pri návrhu inšpirovali konceptom C-Xperience. V prednej časti môžeme vidieť typické prvky ako dvojicu líšt, vychádzajúcu zo znaku v Citroen v strede.
Kapota aj dvere majú pomerne výrazné prelisy, ich hrany sú však jemné, zaoblené. Dojem SUV, či skôr crossoveru má navodiť plastová ochrana spodnej časti karosérie a zvýšený podvozok. C5 X vôbec nevyzerá a ani nebude vozidlom do terénu, ale štýl SUV mu podľa dnešných trendov pridáva na atraktivite.
Citroen sľubuje veľký priestor
Novinkou je 12-palcový dotykový displej, ovládanie klimatizácie je na samostatnom paneli nižšie. Francúzi stavili v tomto prípade na osvedčené otočné ovládače. Celkovo interiérom pripomína model C4, môžeme však očakávať kvalitnejšie materiály a "väčší nádych luxusu".
Francúzska automobilka sa tradične snaží zamerať na komfort podvozka a model C5 X má byť v tomto smere etalónom. Komfortom má pripomínať štýl historických modelov ako CX či DS. Konštruktéri sa ďalej zamerali na vnútorný priestor a platí to aj pre kufor s objemom 545 l, čím jemne prekonáva napríklad Peugeot 508 SW.
Dostane benzín aj plug in hybrid
Na výber bude niekoľko benzínových motorov PureTech s výkonom od 95 do 132 kW. K dispozícii bude aj plug in hybridná jednotka s predným pohonom, ktorú už poznáme z viacerých modelov koncernu. Základom je motor s objemom 1,6 l, ktorému pomáha elektromotor. Uvidíme, či neskôr Citroen rozšíri ponuku aj o výkonnejší plug in hybrid s dvojicou elektromotorov a pohonom všetkých kolies.
V prípade nového modelu C5 X Citroen nezostal nič dlžný svojej povesti. Opäť pripravil auto, ktoré bude vytŕčať z radu. Nie vždy to v minulosti automaticky viedlo k dobrým predajom, teraz to vidíme skôr pozitívne. Možno aj preto, že C5 X nepôsobí až tak extravagantne.