Britský portál Autocar sa porozprával so šéfom Citroenu, Thierrym Koskasom a priniesol niekoľko zaujímavých postrehov, týkajúcich sa budúcnosti značky. Hlavnou správou je, že Citroen sa zameria na stredne veľké autá B a C triedy. Optikou dnešných modelov tak ostanú v ponuke vozidlá veľké ako model C3, model C5 Aircross a všetko medzi nimi.
Menšie vozidlá ako Citroen C1 nemajú budúcnosť a dôvodom je pohľad na finančnú stránku. "Ak pôjdete do segmentu A (náhrada za Citroen C1), očakávali by ste, že zaplatíte menej ako (za vozidlo) triedy B, ale výrobné náklady sú pre nás (v oboch triedach) rovnaké."
V praxi by to znamenalo, že cena Citroenu C1 a väčšieho Citroenu C3 by bola veľmi podobná a z pohľadu zákazníka by model C1 nedával zmysel. Srdcom značky ostanú teda podľa Koskasa triedy B a C, čo znamená koniec aj pre väčší Citrroen C5 X. Ten nie je vysloveným prepadákom, ale so svojím zvláštnym typom karosérie, ktorý kombinuje prvky kombi a SUV, sa nestal bestsellerom.
S tvarmi bude ale Citroen experimentovať aj naďalej. Podľa Koskasa môžeme na budúcich modeloch očakávať nové tvary, ktoré ešte neexistujú. "Budeme riskovať, potrebujeme zatriasť trhom a Citroen to dokáže spraviť," vysvetlil Koskas.