Cupra prichádza po modeloch Born a Formentor v poradí s tretím vlastným vozidlom. Nový elektromobil Tavascan sa od konceptu predstaveného v roku 2019 odlišuje len minimálne.
"V roku 2019 sme mali víziu, ako nanovo vynájsť elektrifikáciu. Chceli sme ukázať, že elektrické automobily môžu byť zábavné a sexy, s atraktívnym dizajnom a jedinečným športovým charakterom. Vtedy to bol možno ešte iba sen. Ale teraz sa náš sen splnil modelom Cupra Tavascan," povedal Wayne Griffiths, šéf Cupry.
Cupra chce zaujať výrazným dizajnom, zároveň sa posúva smerom k luxusnejším autám. Posun vidno pri porovnaní s modelmi Born a Formentor najmä vo vnútri. Okrem na pohľad kvalitnejších materiálov sa Tavascan môže pochváliť aj veľkým 15-palcovým displejom z Volkswagenu ID.7.
Nový Tavascan je postavený na platforme MEB, ktorú koncern Volkswagen tradične využíva pri stavbe elektromobilov. Najsilnejšia verzia sa spoľahne na dvojmotorový pohon s výkonom 250 kW. Základná verzia bude mať poháňané zadné kolesá elektromotorom s výkonom 210 kW. V oboch prípadoch sa spoľahne na batériu s využiteľnou kapacitou 77 kWh, čo umožní dojazd 550 km (slabšej jednomotorovej verzii).
Model Tavascan, navrhnutý a vyvinutý v Barcelone, sa bude vyrábať v závode Anhui koncernu Volkswagen v Číne. Z liniek bude schádzať spoločne s modelom ID.5, ktorý je jeho súrodencom a využíva množstvo rovnakej techniky vrátane batérie.