Autosuv.sk

Novinky SUV

Cupra Terramar prichádza ešte so spaľovacími motormi

Pod kapotou ponúkne Terramar päť pohonných jednotiek. Okrem čisto benzínových motorov je k dispozícii aj mild hybrid a dva plug in hybridy.
Cupra Terramar prichádza ešte so spaľovacími motormi

Cupra vstupuje svojím novým modelom Terramar do konkurenčných vôd medzi BMW X1, Hyundai Tucson či Volkswagen Tiguan. Novinka je postavená na platforme MQB Evo, rovnako ako nová Škoda Kodiaq. S rázvorom náprav 2 681 mm sa vyrovná modelu Tiguan, ale s dĺžkou 4 519 mm je Cupra o niečo kratšia.

Vo vnútri tak poskytne dostatok miesta a pohodlie pre štyroch pasažierov a v prípade potreby sa dnu vtlačí aj piaty člen posádky. Objem kufra je 540 l a vďaka posuvným zadným sedadlám môže narásť na 630 l. Horšie sú na tom plug in hybridné verzie s objemom kufra 400 až 490 l.

V ponuke bude celkovo päť motorov, medzi ktorými nájdeme klasické benzínové jednotky, mild hybridy a hybridy. Všetky budú spolupracovať výlučne s dvojspojkovou prevodovkou. Základnou pohonnou jednotkou pre Cupra Terramar je pohon mild hybrid (eTSI), kombinujúci benzínový motor 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a štartovací generátor pracujúci s napätím 48 V.

Vyšší výkon prinesú dve verzie benzínového štvorvalca 2,0 TSI. Prvá poskytuje výkon 150 kW a využíva pohon všetkých kolies 4Drive. Rovnako pohonom všetkých kolies bude disponovať aj Terramar VZ. V tomto prípade ponúkne benzínový štvorvalec výkon až 195 kW.

V ponuke nechýbajú dva plug in hybridy s výkonom 150 resp. 200 kW. Obidve verzie pohonu eHybrid využívajú nový benzínový štvorvalec 1.5 TSI evo2, elektromotor s výkonom  85 kW (115 k) integrovaný do skrine špeciálnej 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky eDSG a novú lítiovo-iónovú akumulátorovú batériu s väčšou kapacitou 19,7 kWh (netto).

Nový plug-in hybrid umožňuje dojazd s výlučne elektrickým pohonom vyše 100 km (WLTP). Batéria sa dá nabíjať nielen striedavým prúdom (AC) na verejných nabíjačkách a domácom wallboxe výkonom 11 kW, ale teraz aj zrýchlene jednosmerným prúdom (DC) s výkonom do 50 kW.

Kokpit vodiča je plne digitalizovaný. Obsahuje nové, zdokonalené užívateľské rozhranie HMI tvorené konfigurovateľnou obrazovkou digitálneho združeného prístroja pred vodičom a veľkým dotykovým displejom systému infotainmentu s uhlopriečkou 32,8 cm (12,9“) s osvetlenými digitálnymi posúvačmi na spodnej hrane rámu. Zobrazovacie prvky dopĺňa head-up displej premietajúci informácie priamo na predné okno do zorného poľa vodiča.

Systém infotainmentu má pre jednoduchšie ovládanie nové menu s osobitnými lištami App Bar na hornom a Clima Bar na spodnom okraji obrazovky hlavného menu.

Model Cupra Terramar bol navrhnutý a vyvinutý v Barcelone a bude sa vyrábať v závode Audi Hungaria v maďarskom Györi. Predávať sa začne ešte tento rok (2024).

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní