Cupra vstupuje svojím novým modelom Terramar do konkurenčných vôd medzi BMW X1, Hyundai Tucson či Volkswagen Tiguan. Novinka je postavená na platforme MQB Evo, rovnako ako nová Škoda Kodiaq. S rázvorom náprav 2 681 mm sa vyrovná modelu Tiguan, ale s dĺžkou 4 519 mm je Cupra o niečo kratšia.
Vo vnútri tak poskytne dostatok miesta a pohodlie pre štyroch pasažierov a v prípade potreby sa dnu vtlačí aj piaty člen posádky. Objem kufra je 540 l a vďaka posuvným zadným sedadlám môže narásť na 630 l. Horšie sú na tom plug in hybridné verzie s objemom kufra 400 až 490 l.
V ponuke bude celkovo päť motorov, medzi ktorými nájdeme klasické benzínové jednotky, mild hybridy a hybridy. Všetky budú spolupracovať výlučne s dvojspojkovou prevodovkou. Základnou pohonnou jednotkou pre Cupra Terramar je pohon mild hybrid (eTSI), kombinujúci benzínový motor 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a štartovací generátor pracujúci s napätím 48 V.
Vyšší výkon prinesú dve verzie benzínového štvorvalca 2,0 TSI. Prvá poskytuje výkon 150 kW a využíva pohon všetkých kolies 4Drive. Rovnako pohonom všetkých kolies bude disponovať aj Terramar VZ. V tomto prípade ponúkne benzínový štvorvalec výkon až 195 kW.
V ponuke nechýbajú dva plug in hybridy s výkonom 150 resp. 200 kW. Obidve verzie pohonu eHybrid využívajú nový benzínový štvorvalec 1.5 TSI evo2, elektromotor s výkonom 85 kW (115 k) integrovaný do skrine špeciálnej 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky eDSG a novú lítiovo-iónovú akumulátorovú batériu s väčšou kapacitou 19,7 kWh (netto).
Nový plug-in hybrid umožňuje dojazd s výlučne elektrickým pohonom vyše 100 km (WLTP). Batéria sa dá nabíjať nielen striedavým prúdom (AC) na verejných nabíjačkách a domácom wallboxe výkonom 11 kW, ale teraz aj zrýchlene jednosmerným prúdom (DC) s výkonom do 50 kW.
Kokpit vodiča je plne digitalizovaný. Obsahuje nové, zdokonalené užívateľské rozhranie HMI tvorené konfigurovateľnou obrazovkou digitálneho združeného prístroja pred vodičom a veľkým dotykovým displejom systému infotainmentu s uhlopriečkou 32,8 cm (12,9“) s osvetlenými digitálnymi posúvačmi na spodnej hrane rámu. Zobrazovacie prvky dopĺňa head-up displej premietajúci informácie priamo na predné okno do zorného poľa vodiča.
Systém infotainmentu má pre jednoduchšie ovládanie nové menu s osobitnými lištami App Bar na hornom a Clima Bar na spodnom okraji obrazovky hlavného menu.
Model Cupra Terramar bol navrhnutý a vyvinutý v Barcelone a bude sa vyrábať v závode Audi Hungaria v maďarskom Györi. Predávať sa začne ešte tento rok (2024).