Na trh prichádza elektrická Dacia Spring s novou výbavou Extreme, ktorá bola oficiálne predstavená na autosalóne v Bruseli. Na prvý pohľad ju spoznáme hlavne kvôli častiam v medenej hnedej farbe. Všimnúť si ju možno na spätných zrkadlách, strešných lyžinách, či pod svetlometmi.
Okrem toho má verzia Extreme na dverách topografické vzory - 3D ozdobné prvky. Nájdeme ich aj vo vnútri na gumových rohožkách a prahoch dverí. Tiež tu nechýba medená hnedá farba na niektorých častiach dverí a okolo výduchov klimatizácie.
Verzia Extreme však nie je len o vzhľade a výbave, tá hlavná zmena sa udiala pod povrchom. Elektrický Spring dostal nový elektromotor s výkonom 48 kW, čo je takmer o tretinu viac, ako ponúka elektromotor v štandardných verziách (33 kW). Nová je aj prevodovka, ktorá prenáša viac krútiaceho momentu na predné kolesá a prispieva k lepšej rekuperácii. Nič sa nezmenilo na batérii s kapacitou 26,8 kWh. Výkonnejší motor mierne znížil dojazd vozidla z 230 na 220 km (WLTP).
Dacia získala od uvedenia na trh aj niekoľko zaujímavých informácií o tom, ako je Spring používaný zákazníkmi. Dáta pochádzajú priamo z vozidiel. Podľa nich prejde Spring denne 31 km priemernou rýchlosťou 26 km/h. Až v 75 % prípadov je využité domáce nabíjanie, ktoré trvá v priemere 3,5 hodiny.
Spolu s výkonom a výbavou vzrastie aj cena vozidla. Vo Francúzsku stojí Spring Extreme 22 300 eur, čo je o 1 500 eur viac ako verzia Essential. Na slovenskej stránke Dacie sme už objavili cenovku 21 500 eur, zatiaľ na nej však chýbali podrobnosti o modeli Extreme.