Autosuv.sk

Novinky SUV

Dacia Spring mení vzhľad, pohon ostáva rovnaký

Najlacnejší a najľahší európsky elektromobil prešiel modernizáciou.
Dacia Spring mení vzhľad, pohon ostáva rovnaký

Dacia Spring má za sebou úspešnú prvú kapitolu a od uvedenia na trh v roku 2021 sa na cesty dostalo 140 000 vozidiel Spring. Teraz prechádza modernizáciou, ktorá sa však nedotýka pohonu. Naďalej sa tak bude spoliehať na elektromotor s výkonom 33 kW, alternatívou k nemu je výkonnejšia verzia (48 kW), ktorá prišla na trh v roku 2023.

Tak isto ostala zachovaná aj pôvodná batéria s kapacitou 26,8 kWh, čo Springu stačí na prejdenie vzdialenosti 220 km (WLTP). Dacia zároveň zverejnila štatistiky, podľa ktorých precestujú majitelia Springu vo vozidle denne v priemere 37 km priemernou rýchlosťou 37 km/h. Až v 75 % prípadov vozidlo nabíjajú doma. Rumunská značka zverejnila ešte jednu zaujímavosť, a to že Spring ostáva jediným plnohodnotným európskym elektrickým vozidlom s hmotnosťou pod 1 000 kg, konkrétne 984 kg.

Pohon ostal nezmenený, ale to sa už nedá povedať o vzhľade a výbave vozidla. Kompletne prepracovaná je predná časť s novou maskou s cieľom držať krok s novšími modelmi, konkrétne s novým Dusterom či plánovaným Bigsterom. Na vozidle môžeme nájsť viacero menších detailov (svetlomety vpredu a vzadu, plastové prvky karosérie atď.), ktoré spolu výrazne menia pohľad na Spring.

Vo vnútri má aj malá a na pomery elektromobilov lacná Dacia pomerne veľké displeje. Okrem 7-palcového digitálneho prístrojového panelu pribudol nový 10-palcový dotykový displej multimediálneho systému. Pôvodne bol len 7-palcový. Veľký displej bude súčasťou najvyššej výbavy Extreme, lacnejšie verzie majú namiesto neho držiak na smartfón.

V interiéri máme očakávať nové kvalitnejšie materiály aj novinku v podobe systému YouClip. Za týmto názvom sa skrýva rôzne príslušenstvo, ktoré si možno dokúpiť a ľahko pripnúť na tri rôzne miesta vo vozidle (jedno miesto na palubnej doske a dva na stredovom tuneli). Súčasťou tohto príslušenstva sú držiaky na poháre, prenosné svetlo, úložné vrecko či držiak na telefón s bezdrôtovým nabíjaním.

Dacia chce modernizáciou zmeniť Spring najmä na príjemnejšie miesto na cestovanie s lepšou a praktickejšou výbavou. Pohon ostáva podriadený cene a zameraniu na mestskú premávku. Najlacnejšie verzie Springu sa zmestia pod 20 000 eur, na stránke slovenského importéra sme našli cenník drahšej verzie Extreme s výkonnejším elektromotorom za cenu 21 500 eur (platí pre staršiu verziu pred modernizáciou). 

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní