Autosuv.sk

Novinky SUV

DS N°8 prekonáva dojazdom koncernových súrodencov vďaka aerodynamike

Nová vlajková loď DS má rovnakú techniku ako Peugeot E-3008, ale vďaka lepšej aerodynamike má o 50 km vyšší dojazd.
DS N°8 prekonáva dojazdom koncernových súrodencov vďaka aerodynamike

Značka DS neprežíva zrovna najúspešnejšie obdobie a po výraznom prepade predajov v Európe sa potrebuje naštartovať. Materský koncern Stellantis dal svojim dcérskym značkám ultimátum a očakáva od nich v priebehu niekoľkých rokov zisk. Komu sa to nepodarí, skončí.

DS sa o znovu naštartovanie predajov pokúsi aj prostredníctvom nového modelu N°8. Nová vlajková loď je postavená na koncernovej platforme STLA Medium a prichádza výlučne s elektrickým pohonom.

Pohon

Platforma STLA Medium je nám už dobre známa a DS N°8 nás teda neprekvapuje svojou technikou. K dispozícii sú dve batérie s rôznou kapacitou, jednomotorový pohon predných kolies aj dvojmotorový pohon oboch náprav. V tabuľke nižšie nájdete technické špecifikácie jednotlivých pohonov.

Maximálny nabíjací výkon vozidla 160 kW je konštantný medzi úrovňou nabitia 22 % až 55 %. Vďaka tomu možno batériu nabiť z 20 % na 80 % v priebehu 27 minút. Podmienkou je prítomnosť systému na zohriatie/vychladenie batérie na potrebnú teplotu.

Model DS N°8 napriek rovnakej technike s viacerými modelmi koncernu Stellantis vystupuje z radu a to svojím dojazdom. Kombinácia jednomotorového pohonu a batérie s kapacitou 97,2 kWh prináša dojazd až 750 km (WLTP), čo je o 50 km viac ako v prípade Peugeotu E-3008. Dôvodom je lepšia aerodynamika a prejavuje sa to aj na diaľnici, kde prejde N°8 na jedno nabitie viac ako 500 km.

Aerodynamika

Za dobrou aerodynamikou sa skrýva viacero riešení. Jedným z nich je strecha, ktorá vďaka klesaniu smerom dozadu zvyšuje dojazd o 12 km a na diaľnici až o 15 km. Druhým pomocníkom sú aktívne klapky v prednom nárazníku. Zatvorením nasávacích otvorov sa aerodynamika v tejto časti zlepší o 95 % a DS tvrdí, že je v tomto smere o 40 % lepšie aj v porovnaní s podobnými konkurenčnými riešeniami. Výsledkom je ďalšie predĺženie dojazdu o 18 km, resp. 22,5 km na diaľnici.

Tretím prvkom aerodynamickej skladačky sú zvláštne tvarované predné svetlomety. Názov Lightblade dostali podľa svojho tvaru čepele a "rezaním" vzduchu zlepšujú dojazd o 8 až 10 km, podobne zadné svetlomety pripomínajúce krídla lietadla predlžujú dojazd o 4 až 5 km.

Interiér

Nový model prináša zásadné zmeny aj v interiéri. Nájdeme tu minimalistické riešenie bez klasických tlačidiel na palubnej doske, nový je aj štvorramenný volant. V centrálnej časti sa nachádza veľký 16-palcový displej.

Cena modelu sa v Európe bude pohybovať od 60 000 eur vyššie.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní