Náhly aquaplaning patrí medzi veľmi nebezpečné situácie. Pneumatika zrazu kvôli množstvu vody stratí kontakt s asfaltom, pláva na vode a vozidlo sa stáva neovládateľné. Šofér môže bojovať proti aquaplaningu len predvídaním a znížením rýchlosti. V kritickej situácii mu nedokážu pomôcť ani moderné bezpečnostné systémy vozidla vrátane ABS či stabilizačného systému ESP. S riešením prišla spoločnosť Easyrain, ktorá na ňom spolupracovala so spoločnosťou Bosch. Výsledkom je systém, ktorý bojuje proti aquaplaningu paradoxne jeho vlastnými zbraňami, teda vodou.
Vystrekne vodu pred kolesá
Hydraulický systém pozostáva z pumpy a dvoch vysúvateľných trysiek. O jeho aktivácii rozhodne softvér, ktorý zbiera informácie už z existujúcich systémov vozidla. Na sériový model netreba montovať žiadne dodatočné senzory. Ak softvér vyhodnotí riziko aquaplaningu, okamžite dôjde k vysunutiu dvoch trysiek pred prednými kolesami a vystreknutiu vody na cestu. Voda, striekajúca z trysiek, naruší vrstvu vody na asfalte a kolesá s ním potom nestratia kontakt.
Použiteľný v sériových autách
Vystreknutie vody výrazne znižuje riziko aquaplaningu. Ukazuje to aj video spoločosti Easyrain nižšie. Na testovacej dráhe Pirelli vyskúšali nový systém s názvom AIS na sériovom Audi A6 Avant. Cez zákrutu, v ktorej sa nachádza 7 mm vrstva vody, prešlo Audi rýchlosťou 95 km/h najskôr s vypnutým, a potom so zapnutým systémom AIS. Rozdiel v správaní vozidla si pozrite vo videu nižšie.
Systém bol pôvodne vyvíjaný len spoločnosťou Easyrain. Teraz sa vývoj dostal do fázy, keď je použiteľný prakticky na ktoromkoľvek modernom sériovom aute.
Zdroj: Easyrain