Nové BMW X3 bude prvým vozidlom značky, ktoré bude ponúkané s benzínovými a naftovými motormi, plug in hybridnou jednotkou a zároveň aj ako elektromobil. Elektrická verzia ponesie označenie iX3. Elektromotor ponúkne najvyšší výkon 210 kW a krútiaci moment 400 Nm. Ten bude dostupný nielen v nízkych otáčkach, ako býva v prípade elektromobilov zvykom, ale vysokú úroveň krútiaceho momentu poskytne elektromotor aj vo vysokých otáčkach. Zábavu za volantom sľubuje pohon zadných kolies. V prípade elektromobilov sú dnes najdôležitejšími parametrami cena a dojazd.
O cene je teraz ešte predčasné hovoriť, ale znížiť by ju mohlo najmä menšie množstvo drahého kobaltu, ktorý je potrebný pri výrobe batérií. Konštruktérom sa podarilo znížiť jeho potrebné množstvo o dve tretiny. Zároveň zvýšili energetickú hustotu článkov o 20 %. Vo finále si teda BMW vystačí s menšou a ľahšou batériou. Čistá resp. využiteľná kapacita batérie je podľa predbežných meraní BMW 74 kWh, čo vozidlu vystačí na prejdenie 440 km trasy na jedno nabitie. Spotreba bude dokonca nižšia ako 20 kWh, čo je na pomery SUV veľmi slušné číslo. Údaje sú získané na základe novšieho testovacieho cyklu WLTP. BMW podľa vlastných slov v rámci segmentu stanovuje aj nový pomer medzi veľkosťou batérie a dojazdom.
Batérie, využité v BMW iX3, sú ploché a vďaka tomu neuberajú z miesta pre pasažierov a ani z batožinového priestoru. Z pohľadu ekológie bude prevádzka BMW iX3 o 30 % lepšia v porovnaní s naftovým BMW X3 sDrive 20d. V porovnaní je zahrnutá tvorba emisií pri výrobe elektrickej energie na úrovni európskeho priemeru. Pri využití čistej energie by bol elektromobil čistejší o 60 %.