Spoločnosť GAC, vlastniaca značku Aion, sa už v apríli pochválila novou technológiou vo svojej batérii. Namiesto grafitovej anódy použili novú patentovanú kremíkovú špongiovú anódu a výrazne zlepšili parametre svojej batérie. V elektrickom SUV Aion LX doteraz využívali batériu s kapacitou 95,8 kWh. Nová batéria v modernizovanom modeli LX Plus má kapacitu až 144,4 kWh a to bez výraznejších zásahov do konštrukcie vozidla.
Batéria s novou technológiou je pri rovnakej kapacite o 20 % menšia, o 14 % ľahšia a energetická hustota vzrástla zo 180 Wh/kg na 205 Wh/kg. Výrobca udáva lepšie vlastnosti batérie aj pri nízkych teplotách. Dojazd 1 008 km treba brať s rezervou, keďže je výsledkom čínskeho meracieho cyklu CLTC. Pre lepšiu predstavu sme nedávno informovali o kórejskom SUV Genesis GV70, ktoré má podľa čínskej normy dojazd 500 km a podľa prísnejšej kórejskej normy je dojazd približne 400 km, teda o 20 % kratší. Aj teoretický dojazd Aionu LX okolo 800 km je však v dnešnej dobe výborný.
Aion LX Plus sa spolieha na dva elektromotory a dvojstupňovú prevodovku. Práve tá mu pomáha znížiť spotrebu pri vyšších rýchlostiach. Drvivá väčšina dnešných elektromobilov ma len 1-stupňovú prevodovku. Spotreba podľa čínskej normy je len niečo nad 15 kWh. Systémový výkon vozidla je 540 kW a na 100 km/h zrýchli v priebehu 2,9 s.
Elektromobil je zaujímavý aj z pohľadu technológie autonómnej jazdy. Aion ho totiž vybavil až trojicou Lidarov druhej generácie od spoločnosti RoboSense. Jeden je na streche a ďalšie dva na bokoch vozidla. Lidary sú väčšinou automobiliek považované za nutnosť na ceste k autonómnej jazde, súčasne však ide o drahé senzory, ktoré sa objavujú hlavne na testovacích prototypoch. Aj preto sme veľmi zvedaví na cenu vozidla.
Zdroj: Autocar, CN EV POST a Car news China