Dva výkonné elektromotory spravia z SUV agilné auto. Maximálna rýchlosť vozidla bude obmedzená v súlade s plánmi Volva na 180 km/h.
Na názov Recharge si v prípade modelov Volvo budeme musieť postupne zvyknúť. Dostane ho každý zo siete nabíjateľný model, platí to pre elektromobily aj plug in hybridy. Elektromobil XC40 Recharge je prvým z piatich elektrických áut, ktoré chce švédska automobilka predstaviť v priebehu piatich rokov. Elektromobil sa na prvý pohľad nelíši od úspešného SUV XC40. Má však o niečo nižšiu svetlú výšku, kvôli batériám, ukrytým v podlahe a trochu priestoru stratil v kufri. Túto stratu má nahradiť dodatočný odkladací priestor pod kapotou, ktorý vznikol nahradením spaľovacieho motora menším elektromotorom.
O pohon elektrického Volva sa stará dvojica elektromotorov, každý na jednej náprave. Oba dosahujú rovnaký výkon 150 kW pri 14 000 otáčkach, čo dáva Volvu viac ako slušný maximálny výkon 300 kW. Hanbiť sa rozhodne nemusí ani za maximálny krútiaci moment 660 Nm, dostupný do 4 350 otáčok. Zrýchlenie na 100 km/h zvládne XC40 Recharge v priebehu 4,9 s. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h v súlade so stratégiou obmedzenia rýchlosti nových áut, vyrobených od roku 2020.
Lítium-iónová batéria s kapacitou 78 kWh (využiteľná kapacita 75 kWh) umožní prejsť na jedno nabitie viac ako 400 km, podľa európskeho meracieho cyklu WLTP. Podľa amerického cyklu EPA to bude viac ako 320 km. Pri použití nabíjačky s výkonom 150 kW sa batéria na 80 % kapacity nabije v priebehu 40 minút.