Hyundai konečne oficiálne ukázal nový elektrický crossover Ioniq 5 potom, čo naň niekoľko týždňov lákal zverejňovaním fotografií vybraných detailov a prvých informácií. Podľa nás trafili dizajnéri do čierneho a navrhli vozidlo, ktoré pôsobí retro a moderne zároveň. Inšpirovali sa pritom modelom Hyundai Pony z roku 1975. Na novom elektromobile môžeme vidieť kombináciu veľkých čistých plôch a hrán.
Veľmi zaujímavá je predná škrupinovitá kapota. Na stranách je zaoblená a zasahuje až do priestoru štandardne vyhradeného pre blatníky. Takýto tvar nemá len estetický význam, ale aj praktický v podobe lepšej aerodynamiky. Pod kapotou sú na prvý pohľad trochu utopené svetlá. Plynulý povrch a lepšiu aerodynamiku prinášajú aj kľučky, zapustené do dverí.
Zboku vyniká Ioniq nielen niekoľkými hranami, ale najmä spojením dlhého rázvoru náprav (3 000 mmm) a veľkých 20-palcových kolies s dizajnom, ktorý ťažko prehliadnuť. Naklonenie karosérie dopredu dodáva autu aj v kombinácii so zadným spojlerom športovejší vzhľad. Pri pohľade zozadu pôsobí Ioniq už menej nápadne. Zaujať chce hlavne netradičnými svetlami Parametic Pixel.
Priestor, priestor a priestor
Vo vnútri sa automobilka zamerala nielen na vzhľad, ale najmä na priestor. S rázvorom 3 000 mm sa Ioniq 5 radí medzi oveľa väčšie SUV, pre lepšiu predstavu v tomto smere prekonáva napríklad BMW X5. Vnútorný priestor tak logicky narástol minimálne o triedu. Pocit z priestoru ešte zvýrazňuje posuvná stredová konzola. Posunúť ju možno až o 140 mm a vpredu tak môže vzniknúť otvorený priestor, čo umožňuje posádke vpredu vystúpiť na ktorúkoľvek stranu.
Kufor ponúka objem 531 l, k tomu treba pripočítať ešte predný batožinový priestor s objemom až 57 litrov. Zadné sedadlá sú delené v pomere 3:2 a posuvné v rozsahu 135 mm. Palubná doska pôsobí pomerne jednoducho. Dominuje jej dvojica displejov, z ktorých jeden preberá funkciu digitálneho prístrojového panelu. Nižšie pod dotykovým displejom vpravo sa nachádza samostatný panel na ovládanie klimatizácie.
Výkon
Ioniq 5 prichádza na trh hneď v niekoľkých verziách líšiacich sa počtom elektromotorov, pohonom a kapacitou batérie. Dvojmotorová verzia poháňa všetky štyri kolesá, produkuje kombinovaný výkon 225 kW a krútiaci moment až 605 Nm. Na 100 km/h zrýchli v priebehu 5,2 s - platí pre verziu s batériou s kapacitou 72,6 kWh. Rovnaká motorizácia, spojená s menšou batériou s kapacitou 58 kWh má zrýchlenie obmedzené z dôvodu šetrenia energie a rýchlosť 100 km/h zvládne v priebehu 6,1 s.
Jednomotorová verzia poháňa výlučne kolesá zadnej nápravy a prichádza v dvoch verziách s výkonom 160 kW resp. 125 kW. Silnejšia je spojená s väčšou batériou s kapacitou 72,6 kWh. V tejto konfigurácii dosiahne Ioniq 5 najvyšší dojazd okolo 470 km.
Nabíjanie
Viac ako dojazd je v prípade Ioniqu zaujímavá rýchlosť nabíjania. Z 10 % batérie na 80 % sa Ioniq nabije v priebehu 18 minút pri použití nabíjačky Ionity s výkonom 350 kW. Dojazd možno predĺžiť nabíjaním o 100 km už za 5 minút. Výhodou nového elektromobilu je aj možnosť jeho využitia ako zdroja elektrickej energie. Auto môže nabiť napríklad elektrické bicykle, kolobežky či kempovaciu výbavu. S predajom začne Hyundai postupne v prvej polovici tohto roka. Uvedenie na trh sa v jednotlivých krajinách líši. V pláne sú už aj ďalšie modely Ioniq. Konkrétne nový sedan Ioniq 6 a veľké elektrické SUV Ioniq 7.