Mercedes oficiálne predstavil svoj elektromobil EQE SUV. Dizajnom príliš neprekvapil a zjednodušene povedané, máme pred sebou zmenšenú verziu modelu EQS SUV. Od začiatku bude k dispozícii s tromi motorizáciami.
Základ tvorí EQE 350+ SUV s výkonom 215 kW. Poháňané sú v tomto prípade len zadné kolesá a dojazd sa pohybuje v rozmedzí 480 až 590 km. Rovnako výkonná verzia s pohonom všetkých kolies prejde na jedno nabitie 459 až 558 km.
Na vrchole ponuky bude dočasne model EQE 500 4Matic SUV s pohonom všetkých kolies a s výkonom 300 kW. V tomto prípade sa dojazd pohybuje od 460 do 547 km. Z trónu ho neskôr zosadia plánované AMG verzie. AMG 43Matic a AMG 53 4Matic prídu s výkonom približne 350 kW resp. 460 kW. Aj tento výkon sa v prípade modelu EQE SUV AMG 53 4Matic môže za príplatok zvýšiť na vyše 500 kW.
Mercedes sa spoľahol pri navrhovaní nového modelu na 400 V architektúru, pre porovnanie Porsche v prípade modelu Taycan stavilo na 800 V. "Vždy to bola debata čísel a prínosu pre našich zákazníkov. Momentálne tam nie je infraštruktúra. Naším cieľom bolo mať 170 kW s veľkou plató – nie rýchle nabíjanie, ktoré rýchlo klesá," vysvetlil pre AutoExpress Senior manažér Mercedesu pre testovanie vozidiel, Frank Wundrak.
Z vyjadrení Wundrak vyplýva, že nabíjanie sa dokáže dlhší čas držať okolo maximálneho výkonu 170 kW. Pri použití 800 V architektúry mohol byť nabíjací výkon vyšší, ale počas nabíjania by rýchlo klesal a vzhľadom na ďalšie obmedzenie v podobe malého počtu výkonných nabíjacích staníc sa Mercedes nakoniec rozhodol pre 400 V architektúru.