Autosuv.sk

Novinky SUV

Euro NCAP: Range Rover Evoque suverénny, Citroen C5 Aircross má päť hviezdičiek len za príplatok

Bez príplatkového balíka bezpečnostných prvkov sa Citroen C5 Aircross musí uspokojiť so štyrmi hviezdičkami. Spolu s Evoquom však veľmi dobre chráni detských pasažierov.
Euro NCAP: Range Rover Evoque suverénny, Citroen C5 Aircross má päť hviezdičiek len za príplatok

Bez príplatkového balíka bezpečnostných prvkov sa Citroen C5 Aircross musí uspokojiť so štyrmi hviezdičkami. Spolu s Evoquom však veľmi dobre chráni detských pasažierov.

Po veľkých SUV Honda CR-V, Mercedes G a Seat Tarraco si Euro NCAP posvietilo na menšie SUV. Nárazové testy bezpečnosti podstúpili dve verzie Citroenu Aircross a Range Rover Evoque. Žiadneho zásadného prekvapenia sme sa nedočkali. Základná verzia Citroenu C5 Aircross získala 4 hviezdičky, model s doplnkovým bezpečnostným balíkom, dostupným na všetkých trhoch a kombinovateľným som všetkými verziami dostal plný počet piatich hviezdičiek. Citroen už v základnej verzii montuje do vozidla kameru a systémy automatického núdzového brzdenia v meste, mimo mesta a núdzové brzdenie kvôli chodcovi. V rámci bezpečnostného balíka namontuje do vozidla aj radar, ktorý zlepšuje schopnosti všetkých spomínaných funkcií a navyše pridáva systém na detekciu cyklistov. 

V testoch to znamenalo zlepšenie hodnotenia asistenčných systémov zo 75 % na 82 %. Mierny rozdiel medzi vozidlom so základnou výbavou a s bezpečnostným balíkom bol aj v hodnotení ochrany dospelých pri náraze a v ochrane chodcov. Nie je nám celkom jasné, ako vylepšenie asistenčných systémov vplýva na hodnotenie ochrany posádky pri náraze (obe vozidlá nabúrajú v testoch do prekážky v rovnakej rýchlosti, asistenčné systémy na to nemajú vplyv). Všetky ostatné bezpečnostné prvky výbavy, ako napríklad airbagy, mali obe autá rovnaké. S požiadaním o vysvetlenie sme sa preto obrátili priamo na Euro NCAP a teraz čakáme na odpoveď.

Citroen C5 Aircross zdroj: Euro NCAP

Od menšieho SUV by sme očakávali o trochu lepšiu ochranu chodcov. S hodnotením 58 resp. 67 % Citroeny prekvapivo zaostávajú za Mercedesom triedy G, ktorý v tejto kategórii získal nedávno hodnotenie 78 %. Príčinou je zrejme nielen masívny predok Citroenov, ale aj chýbajúci prvok - aktívna kapota, ktorá slúži práve na ochranu chodcov. Na druhej strane rodiny s deťmi určite poteší veľmi dobré hodnotenie (86 %) v oblasti ochrany "najmenších pasažierov". Citroen v tejto kategórii prekonal aj Seat Tarraco, ktoré je zatiaľ z celkového pohľadu najlepšie hodnoteným vozidlom, testovaným v tomto roku. Ešte o jedno percento lepšie hodnotenie v ochrane detí získal Range Rover Evoque. Navrch nad Citroenom mal vo všetkých kategóriách s výnimkou hodnotenia asistenčných systémov, kde mierne stratil.

AutoDospelí
DetiChodciAsistenčné systémyPočet hviezdičiek
Citroen C5 Aircross878658754
Citroen C5 Aircross Safety pack898667825
Range Rover Evoque948772735

Veľké SUV hodnotené koncom februára

AutoDospelíDetiChodciAsistenčné systémyPočet hviezdičiek
Honda CR-V93 %83 %70 %76 %5
Mercedes G90 %83 %78 %72 %5
Seat Tarraco                                97 %84 %79 %79 %5

Tagy

Pokračovať v čítaní