Bez príplatkového balíka bezpečnostných prvkov sa Citroen C5 Aircross musí uspokojiť so štyrmi hviezdičkami. Spolu s Evoquom však veľmi dobre chráni detských pasažierov.
Po veľkých SUV Honda CR-V, Mercedes G a Seat Tarraco si Euro NCAP posvietilo na menšie SUV. Nárazové testy bezpečnosti podstúpili dve verzie Citroenu Aircross a Range Rover Evoque. Žiadneho zásadného prekvapenia sme sa nedočkali. Základná verzia Citroenu C5 Aircross získala 4 hviezdičky, model s doplnkovým bezpečnostným balíkom, dostupným na všetkých trhoch a kombinovateľným som všetkými verziami dostal plný počet piatich hviezdičiek. Citroen už v základnej verzii montuje do vozidla kameru a systémy automatického núdzového brzdenia v meste, mimo mesta a núdzové brzdenie kvôli chodcovi. V rámci bezpečnostného balíka namontuje do vozidla aj radar, ktorý zlepšuje schopnosti všetkých spomínaných funkcií a navyše pridáva systém na detekciu cyklistov.
V testoch to znamenalo zlepšenie hodnotenia asistenčných systémov zo 75 % na 82 %. Mierny rozdiel medzi vozidlom so základnou výbavou a s bezpečnostným balíkom bol aj v hodnotení ochrany dospelých pri náraze a v ochrane chodcov. Nie je nám celkom jasné, ako vylepšenie asistenčných systémov vplýva na hodnotenie ochrany posádky pri náraze (obe vozidlá nabúrajú v testoch do prekážky v rovnakej rýchlosti, asistenčné systémy na to nemajú vplyv). Všetky ostatné bezpečnostné prvky výbavy, ako napríklad airbagy, mali obe autá rovnaké. S požiadaním o vysvetlenie sme sa preto obrátili priamo na Euro NCAP a teraz čakáme na odpoveď.
Od menšieho SUV by sme očakávali o trochu lepšiu ochranu chodcov. S hodnotením 58 resp. 67 % Citroeny prekvapivo zaostávajú za Mercedesom triedy G, ktorý v tejto kategórii získal nedávno hodnotenie 78 %. Príčinou je zrejme nielen masívny predok Citroenov, ale aj chýbajúci prvok - aktívna kapota, ktorá slúži práve na ochranu chodcov. Na druhej strane rodiny s deťmi určite poteší veľmi dobré hodnotenie (86 %) v oblasti ochrany "najmenších pasažierov". Citroen v tejto kategórii prekonal aj Seat Tarraco, ktoré je zatiaľ z celkového pohľadu najlepšie hodnoteným vozidlom, testovaným v tomto roku. Ešte o jedno percento lepšie hodnotenie v ochrane detí získal Range Rover Evoque. Navrch nad Citroenom mal vo všetkých kategóriách s výnimkou hodnotenia asistenčných systémov, kde mierne stratil.
Auto | Dospelí | Deti | Chodci | Asistenčné systémy | Počet hviezdičiek |
Citroen C5 Aircross | 87 | 86 | 58 | 75 | 4 |
Citroen C5 Aircross Safety pack | 89 | 86 | 67 | 82 | 5 |
Range Rover Evoque | 94 | 87 | 72 | 73 | 5 |
Veľké SUV hodnotené koncom februára
Auto | Dospelí | Deti | Chodci | Asistenčné systémy | Počet hviezdičiek |
Honda CR-V | 93 % | 83 % | 70 % | 76 % | 5 |
Mercedes G | 90 % | 83 % | 78 % | 72 % | 5 |
Seat Tarraco | 97 % | 84 % | 79 % | 79 % | 5 |