Tvrdiť, že Ford práve začína svoju elektrickú budúcnosť by asi nebolo na mieste. V ponuke už má napríklad elektrické úžitkové vozidlá aj Mustang Mach-e. Nový Ford Explorer však posúva v elektrifikácii Ford predsa len o výrazný krok ďalej. Ide totiž o SUV s veľkým potenciálom predaja v Európe.
Nový Explorer vznikol vďaka spolupráci s Volkswagenom. Ford v nedávnej minulosti poskytol nemeckej značke techniku z modelu Ranger, aby mohol vzniknúť nový Amarok. Teraz si požičané berie späť v podobe platformy MEB, na ktorej je postavený napríklad Volkswagen ID. 4.
Explorer je prvým z trojice elektromobilov značky Ford, ktorý sa spoľahne na platformu MEB. Napriek rovnakému technickému základu chcel Ford odlíšiť svoju novinku od nemeckej konkurencie. Dizajn má byť viac "americký". Či sa mu s týmto prístupom podarí zabodovať, ukáže budúcnosť. Musíme však uznať, že Ford priniesol vlastný dizajn a zďaleka nejde len o kópiu Volkswagenu.
Interiéru sa Ford tiež snažil vdýchnuť kúsok vlastnej originality. Veľkú 15-palcovú obrazovku v strede možno nastaviť do 20 rôznych polôh a natočiť ju celkom o 30-stupňov. Za obrazovkou sa skrýva uzamykateľný odkladací priestor na mobily a peňaženky. Pod stredovou konzolou je ďalší až 17 l odkladací priestor, do ktorého sa zmestí 15-palcový notebook.
V ponuke bude k dispozícii niekoľko pohonov s rôznou kapacitou batérie. Základná jednomotorová verzia s výkonom 125 kW poháňa zadné kolesá a vďaka batérii s kapacitou 55 kWh ponúkne dojazd 350 km.
K dispozícii bude aj silnejšia jednomotorová verzia s výkonom 210 kW a s batériou s kapacitou 82 kWh. Rovnakú batériu využije aj vrcholná dvojmotorová verzia s výkonom 250 kW, Čím prekonáva aj Volkswagen ID.4 GTX. Dojazd je v tomto prípade 490 km.
Cenu Exploreru zatiľ nepoznáme, ale nemala by sa výrazne líšiť od cien Volkswagenu ID.4, ten u nás začína na sume okolo 43 000 eur