Ford rozširuje ponuku nových elektrifikovaných modelov o nový prírastok, Ford Kuga Hybrid. Akumulátor modelu Kuga Hybrid s vlastným dobíjaním a kapacitou 1,1 kWh sa automaticky dobíja pomocou 2,5-litrového zážihového motora, pracujúceho v Atkinsonovom cykle, ako aj pomocou rekuperačného nabíjania pri voľnobehu alebo brzdení. Kuga Hybrid je prvým modelom radu Kuga, ktorý môže kombinovať elektrifikovanú hnaciu sústavu s pohonom všetkých kolies.
Prevodovka s plynule meniteľným prevodom
Najnovšia generácia prevodovky s rozdelením výkonu od spoločnosti Ford je špeciálne navrhnutá pre prácu s 2,5-litrovým zážihovým motorom a plynulo upravuje prevodové pomery. Funkcia simulovaného radenia prevodových stupňov, ktorá sa aktivuje v jazdných režimoch „Normal“ alebo „Sport“, automaticky upravuje otáčky motora podľa meniacej sa rýchlosti vozidla s cieľom potlačiť neprirodzený pocit, keď sa otáčky a zvuk motora nemenia plynule so zmenou rýchlosti. Ide o bežný jav, spájaný s prevodovkami s plynulo meniteľným prevodom. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h v prípade variantu s pohonom predných kolies trvá 9,1 sekundy. Kuga sa pritom môže oprieť o veľmi slušný výkon 140 kW.
Hybrid je už vo výrobe
Výroba nového modelu Kuga Hybrid, jedného zo 17 elektrifikovaných vozidiel značky Ford, ktoré majú byť uvedené na trh v Európe do konca budúceho roka, už prebieha vo výrobnom závode spoločnosti v španielskej Valencii. Hybridná verzia s pohonom predných kolies je na Slovensku dostupná od 32 890 eur, verzia s pohonom všetkých štyroch kolies od 35 390 eur.