Ford prichádza s modernizovanou verziou Kugy. Americký výrobca mieri s Kugou na európskych zákazníkov a v Európe ju aj vyrába. Po modernizácii v ponuke pribudla nová verzii Active (zelená Kuga na fotografiách). Odlišuje sa plastovými ochrannými prvkami spodnej časti karosérie a mierne vyšším podvozkom.
Vo vnútri je hlavnou novinkou prechod na modernejší multimediálny systém SYNC 4, ktorý Ford používa napríklad vo Focuse. Centrom diania je 13.2 palcový multimediálny displej doplnený o 12,3 palcový digitálny prístrojový panel.
Fanúšikovia fyzických tlačidiel asi nebudú nadšení, Ford ich okresal a mnohé funkcie sa ovládajú už len prostredníctvom dotykového displeja. Platí to napríklad pre ovládanie klimatizácie s výnimkou tlačidla pre rozmrazovanie čelného okna.
Zachované ostalo tlačidlo pre zobrazenie obrazu z kamier a prepínanie režimov jazdy - obe sa presunuli zo stredového tunela na miesto, kde boli predtým tlačidlá klimatizácie. Nový systém SYNC 4 umožňuje bezdrôtové prepojenie telefónu prostredníctvom Apple CarPlay a Android Auto.
Z ponuky vypadli naftové motory a o pohon sa postarajú len benzínové jednotky väčšinou v spolupráci s elektromotorom. Jedinou výnimkou bez elektrickej asistencie ostáva trojvalec 1,5 l EcoBoost s výkonom 110 kW.
Okrem toho sa Kuga naďalej spoľahne na hybrid, ktorého základom je motor s objemom 2,5 l. Verzia s pohonom prednej nápravy dosahuje výkon 132 kW, čo je o 8 kW menej ako doteraz. Napriek tomu zrýchlenie na 100 km/h zvládne Kuga HEV za rovnaký čas 9,1 s.
O chlp nižší výkon ako doteraz má aj hybridná Kuga s pohonom všetkých kolies, konkrétne 135 kW (-5 kW). V zrýchlení na 100 km/h sa však zlepšila o 1,2 s a teraz ho zvládne za 8,3 s.
Na vrchole ponuky ostáva plug in hybrid tiež s benzínovým motorom s objemom 2,5 l. Jeho výkon vzrástol zo 165 kW na 179 kW a v zrýchlení si polepšil takmer o 2 s. Rýchlosť 100 km/h tak dosiahne v priebehu 7,3 s. Na jedno nabitie prejde v elektrickom režime 60 - 69 km (WLTP), v mestskej premávke je to 88 km.
Hybrid s pohonom všetkých kolies a plug in hybrid si polepšili aj v inej oblasti. Ford sa chváli ich schopnosťou potiahnuť príves s celkovou hmotnosťou až 2 100 kg, čím podľa automobilky Kuga poráža všetkých konkurentov. Pre porovnanie Kuga hybrid s pohonom predných kolies potiahne príves s hmotnosťou 1 600 kg a s motorom 1,5 EcoBoost príves s hmotnosťou 1 730 kg.
S ťahaním prívesu počíta aj navigácia infotainmentu SYNC 4. Stačí do nej zadať rozmery vozidla s prívesom a navigácia prispôsobí trasu tak, aby sa Kuga vyhla miestam s veľmi ostrými zákrutami a inými prekážkami.
Nová Kuga sa naďalej bude vyrábať v španielskej Valencii a do predaja sa dostane už tento mesiac.