Ford v poslednom čase pochoval viacero svojich modelov. Po Mondeu a Fieste sa blíži koniec Focusu, na druhej strane sa na scénu vracia dobre známe meno z histórie. Ford totiž predstavil svoj nový elektromobil Capri.
Karoséria vozidla je kombináciou SUV a liftbacku a z tohoto pohľadu nemá novinka veľa spoločné s dvojdverovým predchodcom zo 70-tych rokov. Nové vozidlo je dlhé 4 634 mm s rázvorom náprav 2 767 mm. Hmotnosť elektromobilu začína na úrovni 2,1 t a ďalších takmer 100 kg môže pridať výbava a pohon všetkých kolies.
Hmotnosť platí pre verzie s predĺženým dojazdom, technické údaje základného modelu zatiaľ nepoznáme. Ford Capri s pohonom zadných kolies disponuje výkonom 210 kW a na 100 km/h zrýchli v priebehu 6,4 s. Spolieha sa na batériu s využiteľnou kapacitou 77 kWh a na jedno nabitie prejde okolo 600 km.
Verzia s pohonom všetkých kolies má vyšší výkon 250 kW a na stovku zrýchli v priebehu 5,3 s. Tiež využíva lítium-iónovú batériu, ktorá má však o chlp vyššiu využiteľnú kapacitu 79 kWh. Vyšší výkon a vyššia hmotnosť znižuje dojazd vozidla približne o 30 km v porovnaní s modelom so zadným pohonom. Nabitie batérie na 80 % zaberie asi 26 minút, v prípade použitia nabíjačky s výkonom 185 kW.
Technický základ vozidla si Ford požičal do Volkswagenu a Capri je postavené na koncernovej platforme MEB. Svojimi rozmermi má blízko k Volkswagenu ID. 5. Interiéru dominuje veľký 14,6 palcový displej s infotainmentom Sync Move. Displej možno posúvať hore a dole a prispôsobiť jeho polohu a uhol. Nebyť rozmerného displeja, tak interiér pôsobí minimalistickým dojmom. Stredový tunel skrýva veľký odkladací priestor s objemom 17 l.
Batožinový priestor má objem 572 l bez druhého odoberateľného dna. Toto číslo platí po naložení po úroveň sedadiel a stúpne na 627 l, ak kufor naložíme po strechu. Po sklopení zadných sedadiel ponúkne priestor pre batožinu s objemom 1 510 l.
Na ceny a ďalšie podrobnosti o novom elektrickom Capri si ešte musíme počkať.