Americká značka dnes oficiálne potvrdila príchod elektrickej verzie modelu Puma. Volať sa bude Puma Gen-E a predstavená bude už v priebehu tohto roka. Tu oficiálne informácie končia a lepšiu predstavu o novom elektromobile už môžeme získať iba čítaním medzi riadkami.
Ford má spoluprácu s Volkswagenom a prístup k jeho platforme MEB pre elektromobily. Túto využije napríklad plánovaný Ford Capri, Puma pravdepodobne nie. Tá by mala dostať rovnaký technický základ ako Transit Courier.
V praxi by to malo znamenať využitie elektromotora s výkonom 99 kW a batérie s kapacitou nad 50 kWh. S takouto špecifikáciou by Ford takmer presne kopíroval parametre konkurenčných modelov koncernu Stellantis.
Na potvrdenie si ešte pár mesiacov počkáme. Ford však oficiálne predstavil modernizovanú verziu modelu Puma so spaľovacím motorom. Z ponuky vypadol motor 1,5 EcoBoost, na ktorý sa spoliehala vrcholná verzia Puma ST. Po novom sa uskromní s litrovým trojvalcom s nižším výkonom 125 kW. Okrem toho budú k dispozícii naďalej aj slabšie verzie toho istého motora s výkonom 92 kW a 114 kW.
Zvonku sa Puma od predchodcu odlišuje najmä prednou časťou s novým znakom v strede masky a upravenými LED svetlami. Vo vnútri je zmien viac. Tou hlavnou je väčší 12-palcový dotykový displej, na ktorého pozadí beží novší infotainment Sync 4. Pod displejom je dotykový panel na ovládanie klimatizácie.
Modernizovaný model dostal aj o niečo väčší digitálny prístrojový panel, ktorý má teraz 12,8-palcovú uhlopriečku. Namiesto 4G pripojenia sa Puma spoľahne na rýchlejšie 5G pripojenie. Android Auto a Apple CarPlay už možno pripojiť aj bezdrôtovo a novou súčasťou infotainmentu je aj hlasové ovládanie Alexa.
Viacerými vylepšeniami prešli asistenčné systémy (udržiavanie v strede jazdného pruhu, prediktívny tempomat atď.) a predné LED svetlomety. Namiesto statických LED svetiel má Puma za príplatok Dynamické Matrix LED svetlomety.