Nový Ford Ranger Raptor vyvinula športová divízia Ford Performance a podľa amerického výrobcu je skonštruovaný tak, "aby dominoval púšti, zvládol hory a ovládol všetko medzi tým."
"Pri novej generácii modelu Ranger Raptor sme sa vážne zamerali na vytvorenie pravého výkonného vozidla. Je výrazne rýchlejší, vyzerá neuveriteľne, je nabitý novými funkciami a je to najodolnejší Ranger, aký sme kedy vyrobili," uviedol Dave Burn, hlavný konštruktér divízie Ford Performance pre program Raptor.
Najväčšou novinkou je uvedenie úplne nového 3,0-litrového zážihového motora EcoBoost V6 s dvoma turbodúchadlami, ktorý vyladila divízia Ford Performance tak, aby dosahoval výkon 288 k a 491 Nm krútiaceho momentu.
Nový systém proti oneskoreniu (dostupný v Baja režime) udržiava turbodúchadlá v chode ešte tri sekundy po tom, ako vodič zložil nohu z plynového pedála, čo umožňuje rýchlejšie obnovenie akcelerácie pri výjazde zo zákruty alebo pri preradení, keď vodič opäť zošliapne plynový pedál.
Okrem toho je motor naprogramovaný s individuálnym profilom plniaceho tlaku pre každý stupeň 10-stupňovej automatickej prevodovky s cieľom dosiahnuť optimalizovaný výkon. Od budúceho roka príde Raptor aj s menším naftovým motorom s objemom 2,0 l a s dvoma turbodúchadlami. Viac o ňom sa dozvieme krátko pred jeho uvedením na trh.
Zvuk motora má niekoľko režimov, ktoré sa hodia pre rôzne situácie. Tichý režim Quiet má svoj význam najmä ráno, keď šofér nechce rušiť susedov. Okrem toho sú na výber režimy Normal, Sport a najhlučnejší režim Baja. V režime „Baja“ sa výfuk správa skôr ako priechodný systém. Určený len na použitie v teréne.
K dispozícii je až 7 režimov jazdy, tri sú určené na cestu a štyri do terénu. Každý voliteľný režim jazdy upravuje množstvo prvkov, od motora a prevodovky až po citlivosť a kalibráciu protiblokovacieho brzdového systému (ABS), riadenie trakcie a stability, ovládanie výfukových ventilov, systém riadenia a odozvu škrtiacej klapky.
Adrenalínovú jazdu v teréne má priniesť najmä režim Baja, pri ktorom sú nastavené elektronické systémy vozidla na maximálny výkon pri jazde vysokou rýchlosťou v teréne. "Chceli sme, aby bol režim Baja maximálnym vyjadrením schopnosti rýchlej terénnej jazdy. Táto funkcia tvorí podstatu toho, čo zákazník očakáva od modelu Ranger Raptor," uviedol Burn.
Názov Raptor neostane v spojení len s modelom Ranger. Divízia Ford Performance nedávno ohlásila výkonné SUV Bronco Raptor a limitovanú edíciu púštneho pretekárskeho vozidla Bronco DR. V Európe sa však týchto modelov minimálne na začiatku predaja nedočkáme.