Ford predstavuje nové režimy jazdy Focusu Active a upozorňuje: Mokré lístie je šmykľavejšie ako sneh.
Ford vo svojej tlačovej správe predstavuje novú verziu modelu Focus s označením Active. O novom Focuse Active už nejaký čas vieme. Inšpirovaný je modelmi SUV, má plastovú ochranu spodnej časti karosérie, vyšší posed a vyššie položený nad cestou je aj podvozok v prednej časti o 30 mm a vzadu o 34 mm. Jazde po horších cestách sú prispôsobené aj pneumatiky s vyšším profilom 215/55 R17. Tomuto "crossoveru" tak už chýba iba pohon všetkých kolies. Na zlom povrchu si však verzia Active pomôže dvojicou nových režimov jazdy. Okrem tradičných nastavení Normal, Sport a Eco má totiž k dispozícii aj Slippery mód pre klzké povrchy a Trail mód do hlbšieho blata, snehu či piesku.
V rámci ich predstavenia sa inžinieri Fordu pozreli aj na to, ktoré povrchy sú najšmykľavejšie. Na porovnanie si vybrali ľad, sneh a mokré lístie. Na zmeranie trenia jednotlivých povrchov použili špeciálne zariadenie, ktoré zobrazovalo výsledky v jednotkách "mu". Čím nižšie číslo pred jednotkou "mu", tým šmykľavejší je povrch. Nikoho neprekvapí, že najšmykľavejší je ľad, na druhom mieste sa umiestnil povrch pokrytý mokrým lístím a najlepšiu trakciu pri jazde poskytuje pneumatikám sneh. Jeseň s množstvom lístia na cestách preto netreba za volantom podceniť.
Pre jazdu aj na takomto povrchu je navrhnutý režim Slippery. V rámci neho inžinieri zmenili nastavenie stabilizačného systému a trakčnej kontroly. Elektronika dovolí kolesám menší preklz vrátane situácie, keď sa vozidlo rozbieha z pokoja. Reakcia plynového pedála je navyše pasívnejšia. V praxi z toho môže mať šofér dojem, akoby mal v niektorých fázach nižší výkon, ale eliminuje to neprimerané správanie šoféra. Vo výsledku sa to po stlačení plynu prejaví jemnejšou reakciou, ktorá je na klzkom povrchu vítaná.
Druhý režim Trail slúži na udržanie tempa jazdy v mäkkých povrchoch, ako je hlbší sneh, blato, či piesok. Pri brzdení pomôže benevolentnejšie nastavenie ABS. Kolesá sa ľahšie zablokujú, čo má na tomto type povrchu výrazný vplyv na dĺžku brzdnej dráhy. Trakčná kontrola zas dovolí kolesám o niečo výraznejší preklz. Má to pozitívny efekt na pneumatiky, ktoré sa tak priebežne čista tým, že sa neobalia blatom, snehom alebo pieskom, ale pri väčšom preklze vyhadzujú nečistoty preč z drážkovania.