Pozrite si prvé oficiálne fotografie štvrtej generácie Fordu Focus. Článok postupne aktualizujeme a dopĺňame nové informácie.
Vo fotogalérii sa nachádzajú štyri verzie Fordu Focus: Active (biely), ST-Line (modrý), Vignale (bordový) a na poslednej fotografii je verzia Titanium.
Ford Focus (24 obrázkov v galérii)
Ford Focus interiér (19 obrázkov v galérii)
Aktualizované
Ford Focus štvrtej generácie je postavený na novej platforme Ford C2. Konštruktéri tak postavili nové vozidlo prakticky od podlahy a sústredili sa na vnútorný priestor bez toho, aby výraznejšie ovplyvnili vonkajšie rozmery. Dosiahli to posunutím náprav o 53 mm ďalej od seba. Rovnaký krok sme v poslednom čase zaznamenali v prípade viacerých nových vozidiel konkurenčných znaćiek.
Vonkajší dizajn
Jedným z hlavných rozdielov v porovnaní s predchodcom je posunutie predných stĺpikov dozadu. O to viac teraz vyniká dlhá kapota, ktorá dodáva Focusu športovejší charakter. Logicky došlo aj k skráteniu predného aj zadného previsu. Predné svetlá, posunuté ešte viac do strán a zväčšená mriežka chladiča robia Focus na pohľad mohutnejší. Koncové svetlá sú po novom dvojdielne - jedna časť je súčasťou piatych dverí. Medzi nimi sa vyníma veľký nápis "FOCUS". K dispozícii bude niekoľko verzií. Luxus bude tradične reprezentovať vyhotovenie Vignale, športový charakter má zvýrazniť verzia ST-Line a záujem v dnešnej dobe crossoverov určite vzbudí Ford Focus s označením Active. Zatiaľ čo športovo ladený ST-Line je o 10 mm nižší, Focus Active prináša vyššiu svetlú výšku podvozka, keďže je o 30 mm vyšší. Okrem toho disponuje aj plastovou ochranou spodnej časti karosérie.
Interiér
"Zjednodušený, nekomplikovaný dizajn podporuje uvoľňujúcu atmosféru", píše sa v tlačovej správe Fordu. Nevieme, čo tým presne vo Forde myslia, ale nový prístup k pracovisku šoféra sa nám v porovnaní s predchodcom rozhodne páči. Ťažko nám je z fotografií hodnotiť kvalitu materiálov a vypracovanie, ale vzhľadom interiéru sa Focus podľa nás dotiahol na dnešný štandard. Príkladom je aj head-up displej, ktorý zobrazuje pre šoféra potrebné informácie. Nie síce nadštandardne, zobrazením na predné sklo, ale len na štandardné vysúvateľné sklíčko.
Dotykový displej sa po novom posunul na palubnú dosku. Pod ním sa nachádza ovládanie rádia s klasickými tlačidlami a ešte nižšie je umiestnené ovládanie navigácie. Celkovo to pôsobí prehľadne a oceňujeme využitie klasických tlačidiel pre najpoužívanejšie funkcie. Vzhľad stredového tunela sa líši v závislosti od výberu prevodovky. Manuálna tam má klasickú radiacu páku. V prípade automatu stavil Ford na otočný ovládač. Rozdielne je potom aj rozmiestnenie ďalších tlačidiel a odkladacích priestorov na stredovom tuneli.
Výber verzie auta má vplyv aj na použité materiály v interiéri. Povrchová úprava s jemnou štruktúrou dreva a prémiovou kožou je určená pre model s označením Vignale. Prvky z uhlíkových vlákien spolu s červeným prešívaním sú doménou Focusu ST-Line.
Motory a podvozok
Nový Ford Focus bude ponúkaný s karosériou typu hatchback, kombi a vo vybraných krajinách prinesie Ford na trh aj štvordverovú verziu. Americký výrobca sľubuje výborné jazdné vlastnosti vďaka novému podvozku. Verzie s ľahšími benzínovými motormi majú zadné zavesenie s vlečnými ramenami a torznou tyčou. Ford v tomto prípade využil aj patentovanú technológiu smerovania síl pruženia z modelu Fiesta ST. Pokročilá technológia pruženia prenáša sily na zadné zavesenie, takže sa pri zatáčaní môžu prenášať priamo do pružiny, čím sa zaistí vyššia bočná tuhosť a zlepší sa stabilita.
Zdokonalená technika Ford CCD zas každé 2 milisekundy monitoruje správanie podvozka a zásahy vodiča do riadenia a bŕzd. Následne podľa potreby upravuje reakcie tlmenia. Zároveň zaznamenáva aj okraje výmoľov a tlmič nastaví tak, aby koleso nekleslo príliš hlboko do jamy. Výsledkom je menší náraz o protiľahlú stenu výtlku a komfortnejšia jazda. Zároveň je vďaka tomu menej namáhaný podvozok a znižuje sa šanca na poškodenie pneumatiky a disku. Na začiatku budú k dispozícii dva trojvalcové benzínové motory 1,0 a 1,5 EcoBoost s technológiou deaktivácie valca. V určitých fázach bude motor pracovať na dva valce s cieľom ušetriť palivo. Chýbať nebude ani naftová motorizácia. V tomto prípade tvoria ponuku naftové motory 1,5 a 2,0 EcoBlue. Novinkou je osemstupňová automatická prevodovka, ktorá radenie prispôsobuje jazdnému štýlu šoféra.
Technológie
Súčasťou moderných áut je množstvo asistentov a pomocníkov. Uvádzame niekoľko vybraných noviniek, ktoré sú súčasťou technológie Ford Co-Pilot360
- adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go umožňuje bez zásahu vodiča úplne zastaviť vozidlo a rozbehnúť sa, ak kolóna nezastaví na dlhšie ako tri sekundy; po troch sekundách treba jemne ťuknúť na plynový pedál a auto sa rozbehne; adaptívny tempomat funguje do 200 km/h
- systém udržiavanie v jazdnom pruhu funguje tak isto do 200 km/h; prostredníctvom malého krútiaceho momentu do riadenia pomáha udržiavať šoférovi vozidlo v strede jazdného pruhu
- zdokonalený systém rozpoznávania dopravných značiek sleduje aj značenie na nadzemných portáloch a využíva informácie z navigácie, zároveň spolupracuje s adaptívnym tempomatom
- adaptívne svetlá vďaka kamere vopred smerujú lúč do zákruty už predtým, ako šofér otočí volantom; systém zároveň sleduje dopravné značky a následne rozširuje svetelný lúč na križovatkách a kruhových objazdoch, aby lepšie osvetlil nebezpečné objekty mimo smeru jazdy; adaptívne svetlá zabraňujú náhodnému oslneniu ostatných vodičov
- aktívny parkovací asistent po novom ovláda nielen volant, ale aj radí prevodové stupne, pridáva a brzdí
- systém prevencie nárazov rozpoznáva cyklistov a chodcov a v prípade nutnosti zareaguje aj aktívnym brzdením
- asistent riadenia pri úhybnom manévri dáva šoférovi podporu riadenia pri obchádzaní pomalších a stojacich áut; navrhnutý je pre prevádzku pri mestských a diaľničných rýchlostiach