Honda predstavila najnovšiu generáciu svojho obľúbeného kompaktného SUV HR-V, ktoré je prvýkrát v sériovej výbave vybavené dvojmotorovým hnacím ústrojenstvom e:HEV. HR-V je po modeloch CR-V a Jazz v poradí tretím modelom s označením e:HEV (hybridné elektrické vozidlo) a nasledovať budú ďalšie. Honda chce do roku 2022 elektrifikovať všetky svoje európske modely.
Interiér je jednoduchý a priestranný
Súčasťou nového dizajnu je nová integrovaná mriežka chladiča. Dlhá kapota a ostrejšie zvislejšie bočné strany majú zaručiť, že tvar karosérie nebude negatívne ovplyvňovať vnútorný priestor. Stred kapoty je nízky a plochý, s líniou ramien vyúsťujúcou k spodnej časti A stĺpikov.
Interiér má navodiť dojem priestoru. Podľa Hondy odvezie HR-V štyroch dospelých s maximálnym komfortom. Automobilka zrejme naráža na riešenie zadných sedadiel, ktoré sú delené a tvarované výrazne v prospech komfortu na krajných sedadlách. Zadné sedadlá si ponechávajú označenie "Magic seats". To znamená, že sedáky možno vyklopiť hore a vzadu vznikne priestor na prevoz väčších predmetov. Palubná doska je pomerne jednoduchá, horizontálne delená. Pod dotykovým displejom má miesto panel na ovládanie klimatizácie. Honda stavila na praktické riešenie s otočnými ovládačmi.
Detaily hybridu nepoznáme
Japonci zatiaľ taja detaily o hybridnej motorizácii. Stále neprezradili, či sa pod kapotu HR-V dostane menší hybrid s benzínovým motorom 1,5 l z modelu Jazz, alebo väčšia hybridná jednotka s objemom motora 2,0 l z modelu CR-V. Na zverejnenie podrobností je ešte dosť času, keďže Honda HR-V bude v Európe dostupná až od konca roku 2021.