Hyundai predstavil svoj očakávaný elektromobil Ioniq 9 a prekvapil nás vo viacerých smeroch. Menším prekvapením je konfigurácia kabíny. Hyundai už pred predstavením hovoril o trojradovom SUV, ale označeniu 7-miestny model sa vyhýbal. Miest na sedenie je nakoniec len šesť.
Sedadlá v druhom rade sú otočné a štvorica pasažierov vzadu tak môže sedieť tvárou k sebe, ale to platí, len keď vozidlo stojí. Sedadlá v treťom rade prekvapujú dostatkom miesta, ale z pohľadu funkcií ich nemožno považovať za rovnocenné s ostatnými "Relaxačnými" sedadlami, ktoré sú plne sklápateľné do ležiacej polohy a umožňujú vyložiť nohy. Relaxačná konfigurácia je určená na oddych počas nabíjania vozidla.
Medzi sedadlami sa nachádza posuvná stredová konzola s názvom Universal Island 2.0 s dvoma odkladacími priestormi s objemom 5,6 a 12,6 l. Obrovský batožinový priestor má 620 l a po sklopení sedadiel v treťom rade narastie na 1 323 l. Okrem toho je ďalší odkladací priestor s objemom 52 l pod kapotou. Tento údaj platí pre modely s pohonom všetkých kolies, v prípade vozidla so zadným pohonom je objem priestoru pod kapotou 88 l.
Druhé väčšie prekvapenie nás v prípade Ioniqu 9 čakalo pri pohľade na technické údaje. Očakávali sme totožné údaje s Kiou EV9. Vozidlá sú postavené na rovnakej platforme E-GMP, ale Hyundai si nakoniec nechal ešte priestor na prekonanie súrodenca vo všetkých dôležitých smeroch.
Základný model sa spolieha na elektromotor s výkonom 160 kW na zadnej náprave. Model s pohonom všetkých kolies má prídavný elektromotor s výkonom 70 kW na prednej náprave a na vrchole ponuky je Performacne verzia s dvojicou 160 kW motorov - jeden vpredu a druhý vzadu. S výkonovým spektrom od 160 do 320 kW prekonáva Ioniq 9 súrodenecký model Kia EV9 (výkon od 150 do 283 kW).
O približne 10 kWh navrch má Ioniq 9 aj pri porovnaní kapacity batérií. Celková kapacita batérie je v tomto prípade 110,3 kWh, čo umožňuje vozidlu prejsť na jedno nabitie od vyše 500 km do približne 620 km v závislosti od verzie. Ide o údaj vychádzajúci z meraní automobilky a musí byť ešte oficiálne potvrdený testom WLTP. Batériu možno nabíjať s maximálnym výkonom 350 kW a nabitie z 10 na 80 % zaberie 24 minút.
Ioniq 9 sa začne predávať v prvej polovici roku 2025 doma v Kórei a v USA, neskôr sa dostane aj na európsky trh.