Autosuv.sk

Novinky SUV

Hyundai chystá pre Európu niečo veľké

Hyundai rozšíri svoju ponuku vozidiel v Európe o nový model. Bude diktovať nové trendy v dizajne interiéru aj exteriéru.
Hyundai chystá pre Európu niečo veľké

Hyundai rozšíri svoju ponuku vozidiel v Európe o nový model. Bude diktovať nové trendy v dizajne interiéru aj exteriéru.

Nový model značky Hyundai sa objaví v Európe už o niekoľko mesiacov. O tom, či pôjde o SUV alebo úplne iné vozidlo, môžeme zatiaľ len špekulovať. Ani slovo "veľké" v nadpise nemusí nič hovoriť o veľkosti auta. Skôr je to o tom, čo nový model prinesie. Fanúšikovia značky sa môžu tešiť na nový vzhľad interiéru aj exteriéru, novú úroveň konektivity a na nové bezpečnostné prvky, ktoré ho majú posunúť na prvú pozíciu vo svojej triede. Ďalšie informácie bude Hyundai zverejňovať v nasledujúcich týždňoch a oficiálne predstavenie prebehne v septembri na autosalóne vo Frankfurte. Dovtedy si musíme vystačiť s jedným nič nehovoriacim obrázkom na titulke. Náš tip by bol príchod európskej verzie Sonaty, práve tá totiž prináša nové prvky v interiéri aj exteriéri a nové bezpečnostné riešenia, napríklad "vytrhnutie" kolesa spod karosérie pri čelnom náraze. Sonata nám však nepasuje k zverejnenému obrázku.

Ďalšou novinkou z dielne Hyundai je nová technológia CVVD (Continuous Variable Valve Duration). Technológia regulácie ventilov reguluje trvanie otvárania a zatvárania ventilov podľa jazdných podmienok, čím dosahuje zvýšenie výkonu o 4% a zlepšenie úspory paliva o 5%. Okrem toho táto technológia znižuje emisie až o 12%.

Výkon a účinnosť spaľovacieho motora sa doteraz riadili technológiou variabilného časovania ventilov, ktorá upravuje načasovanie otvárania a zatvárania ventilov a zdvih otvorenia ventilu, pričom výkon motora sa dosahuje počas cyklu nasávanie-kompresia-expanzia-výfuk.

Typické technológie regulácie ventilov riadia načasovanie otvárania a zatvárania ventilov (ako pri variabilnom časovaní ventilov - CVVT), alebo regulujú objem privádzaného vzduchu nastavením zdvihu ventilov (variabilný zdvih ventilov - CVVL). Predchádzajúce technológie regulácie ventilov nemohli regulovať trvanie otvorenia ventilov, pretože časovanie ventilov bolo podriadené časovaniu ventilového rozvodu a nemohlo reagovať na rôzne jazdné situácie. CVVD berie technológiu novým smerom úpravou, ako dlho je ventil otvorený.

Keď vozidlo udržuje konštantnú rýchlosť a vyžaduje nízky výkon motora, CVVD otvorí sací ventil od stredu po koniec kompresného zdvihu. To pomáha zlepšiť spotrebu paliva znížením odporu, spôsobeného kompresiou. Na druhej strane, keď je požadovaný vysoký výkon motora, napríklad keď vozidlo jazdí vysokou rýchlosťou, je sací ventil zatvorený na začiatku kompresného zdvihu, aby sa maximalizovalo množstvo vzduchu použitého na expanziu, čím sa zvýši krútiaci moment na zlepšenie akcelerácie.

Hyundai

Spolu s novou technológiou CVVD Hyundai predstavil aj nový motor Smartstream G1,6 T-GDi, 16 ventilový turbo-benzínový motor s výkonom 180 koní a krútiacim momentom 265 Nm. Nové pohonné ústrojenstvo je prvé, ktoré využíva novú technológiu CVVD v skupine Hyundai a tiež je vybavené recirkuláciou výfukových plynov s nízkym tlakom (LP EGR) na ďalšiu optimalizáciu palivovej účinnosti.

Systém recirkulácie výfukových plynov vracia časť výfukových plynov, produkovaných motorom, do spaľovacej komory, čím vzniká chladiaci účinok a znižujú sa emisie oxidov dusíka. G1,6 T-GDi má tiež nízkotlakový systém, ktorý presmeruje výfukové plyny na prednú časť kompresora turbodúchadla namiesto nasávacieho systému, aby sa zvýšila účinnosť pri vysokom zaťažení.

Nový motor Smartstream G1,6 T-GDi bude použitý v modeli Hyundai Sonata Turbo, ktorý bude uvedený na trh v druhej polovici tohto roka. Pôjde tak o prvý zo série vozidiel Hyundai a Kia s novou technológiou a motorom.

Tagy

Pokračovať v čítaní