Vodíkový koncept má veľmi blízko k sériovej výrobe. Žiadne výrazné dizajnové zmeny už netreba očakávať.
Hyundai predstavil v marci na autosalóne v Ženeve vodíkové
auto Fuel Cell Concept. Teraz naň nadväzuje ďalším konceptom s označením
Next Generation FCEV. V prvom prípade dávali odvážne tvary tušiť, že ide
skutočne o koncept. Teraz predstavená novinka sa však už výrazne približuje
sériovému automobilu. Výrazná predná maska a tenké svetlomety sú typickým
prvkom nového dizajnového jazyka kórejskej značky. V rovnakom štýle už bol
navrhovaný nedávno predstavený crossover Kona. Sériový nástupca Next Generation
FCEV by mal nahradiť vodíkovú verziu SUV Tucson.
Zatiaľ disponujeme len veľmi
strohými informáciami. Koncept poháňa elektromotor s výkonom 120 kW a s krútiacim
momentom 400 Nm prostredníctvom kolies prednej nápravy. Po natankovaní plnej
vodíkovej nádrže dokáže vodíkový koncept teoreticky prejsť 580 km. Zatiaľ nie
je jasné, ktoré trhy chce Hyundai so sériovou verziou obsadiť. Slovensko je
však vzhľadom na neexistujúcu sieť vodíkových čerpacích staníc momentálne mimo
hry a vyriešené to nie je ani u susedov.
Vodík možno tankovať napríklad vo Viedni, ale ako ukázali naše skúsenosti s vodíkovou Toyotou Mirai, vôbec to nemusí byť jednoduché. Na čerpaciu stanicu sme prišli v čase, keď na nej prebiehala údržba a nám neostávalo nič iné, ako čakať, keďže sa v dostupnom okolí nenachádza ďalšia vodíková stanica. Video s našimi prvými skúsenosťami s Toyotou Mirai si môžete pozrieť v nasledujúcom článku – KILKNITE SEM.