Hyundai oznámil spustenie novej značky Ioniq, ktorou bude označovať svoje nové elektrické automobily s batériami (BEV). Kórejský výrobca tak otvára novú kapitolu v oblasti elektrickej mobility. Pod značkou Ioniq plánuje počas najbližších štyroch rokov uviesť tri nové elektrické modely, po ktorých budú nasledovať ďalšie inovatívne vozidlá. Je to v súlade s rýchlo rastúcim dopytom na trhu a ambíciou stať sa lídrom na globálnom trhu elektrických automobilov.
„Značka Ioniq prinesie zmenu paradigmy v zákazníckej skúsenosti s elektromobilmi,“ povedal Wonhong Cho, člen predstavenstva a globálny riaditeľ marketingu Hyundai Motor Company.
Znovuzrodenie Ioniq
Hyundai po prvý raz použil názov Ioniq, zložený zo slov “ion” a “unique” (jedinečný) pri predstavení dlhodobého výskumného a vývojového projektu, zameraného na dopravu šetrnú k životnému prostrediu. Na základe tohto projektu vznikol v roku 2016 modelový rad Ioniq, prvý automobil na svete, ktorý v jednej karosérii poskytoval tri alternatívy elektrifikovaného pohonu – hybridný, plug-in hybrid a elektrický. Existujúce vozidlá Ioniq však ostanú pod značkou Hyundai.
Ioniq 5, 6 a 7
Hyundai pod novou značkou uvedie na trh viacero modelov, označených číslami. Párnymi číslami budú označené limuzíny a nepárnymi číslami SUV. Prvým modelom značky bude SUV strednej triedy Ioniq 5, ktoré bude mať premiéru začiatkom roka 2021. Dizajn modelu bude vychádzať zo štúdie 45 Concept, ktorá mala premiéru na frankfurtskom autosalóne v roku 2019. Dizajnéri sa pri návrhu nového modelu inšpirovali minulosťou a integráciou parametrických pixelov vytvorili jedinečný dizajnový prvok, ktorý sa bude objavovať aj v budúcich modeloch značky Ioniq.
V roku 2022 bude nasledovať športová limuzína Ioniq 6, dizajnovo vychádzajúca z najnovšej štúdie Hyundai Prophecy, predstavenej v marci roku 2020. Tretím modelom bude v roku 2024 veľké SUV, označené Ioniq 7. Všetky modely budú mať spoločný dizajn, inšpirovaný historickými modelmi značky, a pritom vytvárajúci premostenie do budúcnosti.
Platforma E-GMP
Vozidlá sa budú spoliehať na novú technickú platformu E-GMP (Electric Global Modular Platform), ktorá má umožniť rýchle nabíjanie a dostatočný dojazd. Osobitná platforma pre elektrické automobily umožní transformovať interiér kabíny na „inteligentný obytný priestor“ so všestranne nastaviteľnými sedadlami, bezdrôtovou konektivitou a jedinečnými prvkami ako napríklad odkladacie schránky vytvorené ako zásuvky. Zmena paradigmy sa prejaví aj v užívateľských rozhraniach, ktoré budú podľa Hyundaiu jednoduché, intuitívne a ergonomické, aby sa posádka vozidla cítila úplne slobodne.
Strategy 2025
Spoločnosť Hyundai Motor Group nedávno oznámila, že plánuje predávať 1 milión elektrických automobilov ročne a s trhovým podielom 10 percent patriť k lídrom na globálnom trhu elektrických automobilov v roku 2025. V rámci plánu Strategy 2025 sa Hyundai Motor Company chce stať celosvetovo tretím najväčším výrobcom automobilov, šetrných k životnému prostrediu s predajom 560.000 batériových elektrických vozidiel (BEV) v roku 2025. Okrem toho sa bude sústreďovať aj na vývoj a predaj vozidiel, poháňaných palivovými článkami (FCEV). Uvedenie značky Ioniq pre elektrické modely posilňuje úsilie Hyundaiu o čistú mobilitu a reflektuje jej nastávajúcu transformáciu na poskytovateľa inteligentnej mobility prostredníctvom bezemisných riešení.