Hyundai začal s elektrifikáciou športovej divízie N modelom Hyundai Ioniq 5 N. Očakávaný výkonný model ohuruje svojimi parametrami. Vďaka elektrickému pohonu dnes nie je problém aj z "obyčajného" auta spraviť výkonnú mašinu.
Dvojica elektromotorov produkuje systémový výkon 448 kW a po aktivácii funkcie N Grin Boost ešte krátkodobo vzrastie na 478 kW. Na 100 km/h zrýchli Ioniq 5 N v priebehu 3,4 s. Ďalšie funkcie majú zážitok s Ioniqom priblížiť bližšie k športovým vozidlám so spaľovacím motorom.
N Active Sound simuluje zvuk klasického motora a vďaka funkcii N e-shift simuluje aj radenie prevodovky, ktoré možno ovládať pomocou páčok pod volantom. Okrem toho ponúka Ioniq 5 N množstvo funkcií vrátane drift režimu.
Zoznam funkcií: N Battery Preconditioning, N Race, N Pedal, N Brake Regen, N Drift Optimizer, N Torque Distribution, N Launch Control, N Grin Boost, N Active Sound +, N e-shift, N Road Sense a Track SOC.
Dojazd vozidla automobilka prezradí až po uvedení na trh. Vieme však, že športový model sa spolieha na batériu s kapacitou 84 kWh, ktorú možno nabíjať výkonom 350 kW a na 80 % sa nabije v priebehu 18 minút.
Ioniq 5 N nemá byť len rýchlym vozidlom určeným pre šprint, jeho domovom bude pretekársky okruh a zákruty. Hyundai sľubuje lepší zážitok a priamy pocit z riadenia aj vďaka dodatočnému vystuženiu karosérie a zvýšeniu torznej tuhosti vozidla.