O príchode nového mestského elektromobilu s názvom Inster vieme z oficiálnych zdrojov už niekoľko týždňov. Vopred sme poznali dojazd vozidla 355 km a tiež sme vedeli, že bude vychádzať z kórejského modelu Casper.
Napriek tomu si Hyundai pre seba ponechal niekoľko prekvapení. Tým najväčším je asi veľkosť vozidla. Nový model Inster je totiž oproti modelu Casper výrazne väčší a s dĺžkou 3 825 mm ho prekonáva o 230 mm. Väčšinu z rozdielu má na svedomí natiahnutý rázvor náprav na 2 580 mm. Vozidlo tak poskytne výrazne viac vnútorného priestoru ako kórejský súrodenec Casper.
Hyundai postavil vozidlo presne na rozmedzí dvoch veľkostí. Dĺžkou sa Inster radí ešte k malým mestským autám, ale rázvorom náprav patrí k väčším vozidlám. V rámci Hyundaiu ho môžeme zaradiť medzi modely i10 a i20.
Kórejský výrobca kládol veľký dôraz na využiteľnosť priestoru. Všetky sedadlá vrátane šoférovho možno sklopiť do roviny. Zadné sedadlá sú delené v pomere 50:50 a možno ich posúvať a meniť tak objem batožinového priestoru z 280 až na 351 l.
V ponuke budú dva elektrické pohony vozidla. Silnejší sa spolieha na motor s výkonom 84,5 kW. Batéria má kapacitu 49 kWh a vozidlo vďaka nej prejde na jedno nabitie 355 km. Slabší model sa uskromní s výkonom 71 kW a s menšou batériou s kapacitou 42 kWh. Na jedno nabitie prejde 300 km. Rozdiel je aj v maximálnej rýchlosti zníženej zo 150 km/h na 140 km/h.
Nabitie z 10 na 80 % zaberie v oboch prípadoch približne 30 minút. Podmienkou je použitie rýchlej nabíjačky s výkonom 120 kW. V budúcnosti ponuku rozšíri ešte drsnejšia verzia Inster Cross určená do ľahkého terénu. V lete sa začne Inster predávať najskôr na kórejskom trhu a následne zavíta do Európy.