Jaguar robí pravidelne okolo svojich modelov veľké haló. Popri veľkolepom predstavení však nezabúda ani na jazdné vlastnosti svojich áut. Ako to bude s Jaguarom E-Pace, ukáže až prax. Zatiaľ nie je dôvod neveriť mu.
Nevieme, či predstavenie nových modelov značky Jaguar patri medzi najzábavnejšie, ale automobilka sa ich v poslednom čase snaží zviditeľniť rôznymi kaskadérskymi disciplínami. Pamätáme si model XF, ktorý absolvoval jazdu na dvoch lanách s priemerom 34 mm a prešiel tak ponad rieku.
Potom prišlo SUV F-Pace. Výrobca ho zviditeľnil akrobatickým kúskom, v ktorom “poprel“ zákony gravitácie.
A teraz prišiel na rad jeho mladší a menší súrodenec, model E-Pace. Britský akrobat Terry Grant s ním zvládol skok dlhý 15,3 m s 270 stupňovou vývrtkou počas letu, čím sa oficiálne zapísal do Guinnessovej knihy rekordov.
Veľká šou je jedna vec a skutočné predaje druhá. Model F-Pace priniesol Jaguaru úspech a menší E-Pace by ho mal v tomto smere ešte prekonať. Vyrábaný bude v susednom Rakúsku a pôjde po dlhom čase o prvý Jaguar, dostupný aj s predným pohonom. Menšie a väčšie SUV bude určite porovnávané, ale dizajnéri chceli E-Pace priblížiť k športovému Jaguaru F-Type. Spoločnými črtami sú svetlá a línia strechy.
“V niektorých pohľadoch je E-Pace bližšie k F-Typu ako k modelu F-Pace“, nechal sa počuť šéfdizajnér Jaguaru, Ian Callum.
Jaguar E-Pace
Výrobca sa pokúsil pripraviť dynamické auto. Jasné to má byť už pri pohľade do interiéru. Červené kontrastné prešívanie tu nájdeme na mnohých miestach. Nás zaujalo výrazné optické oddelenie miesta pre šoféra od spolujazdca. Na palubnej doske je presne vymedzené územie, patriace šoférovi podobne, ako vo väčšom SUV.
Viac ako dynamický štýl auta s pomerne výrazným zadným “krídlom“ nás zaujímajú jeho vlastnosti na ceste. Ak niekomu veríme, že postavil rýchle a šoférske SUV (výrazy, ktoré nejdú ľahko dokopy), tak potom určite Jaguaru. Novinka bude hnaná dopredu kolesami prednej nápravy. Verzia s pohonom všetkých kolies bude pripájať a odpájať pohon zadnej nápravy podľa potreby. Tento úkon zvládne za 300 milisekúnd. Navyše celý krútiaci moment, putujúci na zadnú nápravu, dokáže presmerovať na vybrané zadné koleso. Systém vyhodnocuje vonkajšie podmienky každých 10 milisekúnd a podľa toho rozdeľuje krútiaci moment medzi jednotlivé nápravy a kolesá. V rovnakom časovom horizonte upravuje aj nastavenie tlmičov. O pohon sa v E-Pace starajú benzínové štvorvalcové motory rady Ingenium s výkonom 183 a 220 kW. Naftové pohonné jednotky ponúkajú výkon 110 kW, 132 kW a 176 kW.
Jaguar sa so svojimi modelmi jednoznačne tlačí medzi luxusné autá. Neplatí to len pre pohodlie jazdy, ale aj výdobytky techniky. Samozrejmosťou v modeli E-Pace je veľký 12,3 palcový dotykový displej, head up displej, ale aj aplikácia, pomocou ktorej môžete nájsť, kde Jaguar parkuje, prípadne nastaviť na diaľku klimatizáciu. Slovenské ceny zatiaľ zverejnené neboli, na nemeckých stránkach začína Jaguar E-Pace na sume 34 950 eur.