Jeep má v rámci koncernu Stellantis presne definované svoje miesto a úlohu. Značka, tradične spätá s terénom, musí v tomto smere vytŕčať medzi súrodencami. Nie celkom to platilo pre menší crossover Jeep Avenger. Ten síce vo svojej výbave ponúkal systémy Selec-Terrain® a Hill Descent Control, ale na zdolávanie náročnejšieho terénu to bez pohonu všetkých kolies nestačí.
Zmení sa to s príchodom novej verzie Avenger 4xe, v tomto prípade sa Jeep spoľahne na mild hybridnú techniku. Kombináciu vylepšeného trojvalca 1,2 PureTech s elektrifikovanou 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou už poznáme. Stellantis túto motorizáciu postupne využíva na ďalších a ďalších modeloch. Hlavným prvkom elektrifikácie je prevodovka so vstavaným elektromotorom s výkonom 21 kW.
Túto techniku dostane aj Avenger a k tomu navyše ešte aj ďalší elektromotor s výkonom 21 kW navyše. Druhý elektromotor bude pravdepodobne poháňať priamo kolesá zadnej nápravy, ale presnejšie technické riešenie zatiaľ Jeep neprezradil.
Koncept mal oproti štandardnému modelu kolesá vysunuté viac do strán, a aj vyšší podvozok. Ako bude nakoniec presne vyzerať, zatiaľ nevieme a bližšiu predstavu nám dáva len jediná skica budúceho sériového modelu. Viac sa o Avengeri 4xe dozvieme v nasledujúcich mesiacoch, keďže Jeep začne prijímať objednávky už koncom roka 2024.