Vývoj novej elektrickej Kie EV9 trval 44 mesiacov a už nejakú dobu absolvuje dynamické testy na okruhu aj záťažové testy vo vývojovom centre v kórejskom Namyangu. Po videu z Nürburgring sa k nám dostali už aj oficiálne fotografie z testovania.
Model EV9 podstupuje skúšky pohonu všetkých kolies v kopcoch a teréne, testuje prejazd hlbokou vodou, jazdu po belgickom "pavé" (cesta s dlažobnými kockami) a nechýba ani zvládanie vysokých rýchlostí na okruhu.
Na fotografiách odhodila Kia EV9 takmer všetko maskovanie s výnimkou fólie. Vpredu môžeme vidieť typický "tigrí nos" Kie. Otvory na nasávanie vzduchu sú len v spodnej časti nárazníka, ostatné ostáva prekryté. Zboku si sériový model ponecháva hranatú siluetu konceptu, avšak dizajnéri predsa len mierne zaoblili hrany s cieľom znížiť aerodynamický odpor. Z toho istého dôvodu sú kľučky zapustené do karosérie.
Nový 7-miestny elektromobil bude len o chlp dlhší ako BMW X5, priestorovo sa však zrejme bude porovnávať s výrazne väčším BMW X7. Tradičnou výhodou elektromobilov je totiž dlhý rázov náprav, čo umožňuje lepšie využiť vnútorný priestor. Kia EV9 má nápravy vzdialené 3 100 mm a veľké BMW X7 len o 5 mm viac.
Oficiálne informácie o technike stále chýbajú s výnimkou údajov o dojazde (483 km) a nabíjacom výkone (350 kW). Môžeme zopakovať, že Kia využije techniku menšieho modelu EV6 a len ju mierne prispôsobí väčšiemu autu. Prekvapením tak určite nebude ani dvojmotorová verzia s výkonom približne 430 kW.
Presnejšie špecifikácie sa dozvieme začiatkom roka 2023.